|
© 2024 Visos teises saugomos
|
|
|
Skirtingi žmonės mokosi nevienodai. Vienam mokiniui užtenka pamoką išklausyti klasėje, kitam reikia prakaitą lieti prie namų darbų. Vienas mokomąją medžiagą įsimena greitai ir be pastangų, bet greitai užmiršta, o kitas įsimena labai sunkiai, bet giliai ir visam gyvenimui. Kad mokymas(-is) palengvėtų, pasiektumėte geresnių rezultatų. Todėl svarbu žinoti išsiaiškinti, kaip mokaisi Tu (t.y. koks mokymosi stilius būdingas Tau). |
Atlik šį dr. Pr. Gudyno testą.
Pažymėk varnelę prie Tau tinkančio atsakymo.
Eil. Nr.
|
Teiginys
|
Dažnai
|
Kartais
|
Retai
|
1.
|
Mielai klausosi pasakojimų, istorijų, radijo vaidinimų.
|
|
|
|
2.
|
Sunku ilgai išsėdėti vienoje vietoje.
|
|
|
|
3.
|
Puikiai sekasi spręsti kryžiažodžius, sujungti dėlionių paveikslėlius.
|
|
|
|
4.
|
Patinka kalbėti telefonu.
|
|
|
|
5.
|
Mieliau tekstą užsirašo ar bent jau svarbesnius dalykus pasižymi paraštėse, mėgsta rašyti, nurašyti.
|
|
|
|
6.
|
Patinka rankų darbai: konstruoti, lipdyti, piešti ir t.t.
|
|
|
|
7.
|
Ranka paliečia žmogų, su kuriuo bendrauja.
|
|
|
|
8.
|
Pirmenybę teikia knygoms, kuriose yra iliustracijų.
|
|
|
|
9.
|
Puikiai suvokia grafikus ir lenteles – struktūruota informacija yra aiškesnė.
|
|
|
|
10.
|
Patinka diskutuoti su tėveliais, kieme su draugais.
|
|
|
|
11.
|
Kai kalba, gestikuliuoja.
|
|
|
|
12.
|
Mokydamasis ar skaitydamas knygą,kramto gumą arba užkandžiauja.
|
|
|
|
13.
|
Atidžiai klausydamas ar mąstydamas piešia, braižo.
|
|
|
|
14.
|
Dirbdamas klausosi muzikos.
|
|
|
|
15.
|
Domisi įvairiomis parodomis, muziejais.
|
|
|
|
16.
|
Mieliau žiūri televizorių nei klausosi radijo.
|
|
|
|
17.
|
Skiria garsus ar gali atpažinti skirtingų muzikos instrumentų garsus
|
|
|
|
18.
|
Pamiršta žmonių vardus, bet gerai įsimena veidus.
|
|
|
|
Toliau esančioje lentelėje pagal nurodytus klausimų numerius įrašyk:
- Už kiekvieną atsakymą „dažnai“5 taškus;
- Už kiekvieną atsakymą kartais 3 taškus;
- Už kiekvieną atsakymą „retai“ 1 tašką.
Vizualinis (regimasis)
|
Girdimasis (audialinis)
|
Kinestetinis
|
3
5
8
9
13
16
Iš viso:
|
1
4
10
14
17
18
Iš viso:
|
2
6
7
11
12
15
Iš viso:
|
Susumavęs taškus išsiaiškinsi, koks mokymosi stilius būdingas Tau.
Regimasis (vizualinis) stilius
Vizualai turi labai gerą vaizdinę atmintį. Jie dažnai vartoja „vizualinius“ teiginius:
- „pažiūrėk, kaip atšilo oras“,
- „aš matau, ką tu galvoji“,
- „tai neblogai atrodo“,
- „pasirodo, tu buvai teisus“,
- „pažvelk į tai mano akimis“ ir pan.
Būdinga:
- Jiems patinka, kai informacija pateikiama vaizdžiai;
- Gali gerai mokytis iš knygų;
- Mielai rašo ir skaito;
- Kartais ką nors keverzoja ar piešia, kad galėtų susikoncentruoti ar geriau suprasti;
Rekomenduojama:
- Užsirašyti užduotis, planus.
- Piešti su mokomąja medžiaga susijusius piešinius, schemas;
- Spalvotai pabraukti svarbiausius dalykus;
- Svarbiausią informaciją užsirašyti ir priklijuoti gerai matomose vietose;
- Įdomesnius pastebėjimus žymėti paraštėse;
- Naudotis grafikais, lentelėmis, piešiniais;
- Skatinti mintyse įsivaizduoti, net suvaidinti nagrinėjamą temą;
- Kad suprasti, reikia pamatyti tekstą arba paveikslą;
- Pirmiausiai reikia paaiškinimo, po to demonstracijos ir tik tada pačiam daryti.
-
Kūrybinė veikla:
- Rašymas
- Piešimas, tapymas
- Eskizavimas,
- Projektavimas
- Keverzojimas
Girdimasis (audialinis) stilius
Audialai turi gerą girdimąją atmintį. Audialai vartoja „audialinius“ teiginius: „girdžiu, ką sakai“, „skamba puikiai“, „jau girdžiu pavojaus varpus“, „visi tik ir šneka apie tai“, „ta idėja skamba mano galvoje“, „tai man nieko nesako“, „man nepatinka jo tonas“ ir pan.
Būdinga:
- Jiems patinka diskusijos, paskaitos, pasisakymai;
- Kalba ilgai;
- Jie mėgsta garsiai skaityti ir bei klausytis garsiai skaitomų istorijų;
- Mokydamiesi garsiai skaito arba „kalbasi su savimi“ ar murma sau po nosim;
- Ritmiškai beldžia į kėdės atlošą, spragsi tušinuku ar pan.;
- Jiems patinka, kai užduotys pateikiamos žodžiu;
- Įsidėmi turinį nuosekliai, žingsnis po žingsnio;
- Greitai nukrypsta nuo temos (nuo ratų prie batų);
Rekomenduojama:
- Mokytis skaitant garsiai ar pašnibždomis;
- Kam nors pasakoti apie tai, ką norima įsiminti;
- Tekstą, kurį reikia išmokti, kartoti ritmiškai;
- Mokytis ne tik klausant, bet pirmiausiai pačiam kalbėti;
- Mokomąją medžiagą skaidyti mažais žingsneliais;
Kūrybinė veikla:
- Dainavimas, muzikavimas
- Diskutavimas
- Filosofavimas
- Istorijų pasakojimas
Kinestetinis mokymosi stilius
Kinestetikai (žmonės, kurie pasaulį pažįsta lytėdami ir dalyvaudami) lengvai prisimena įvykius bei gali įvardinti su jais susijusius jausmus ir pojūčius. Kinestetikai vartoja „kinestetinius“ teiginius:
„jaučiu, viskas bus gerai“,
„ar jau galima to imtis?“,
„esu sukrėstas to, ką patyriau“,
„aš jau pakeičiau savo poziciją“,
„pamečiau mintį“,
„netrukus žengsime sekantį žingsnį“ ir pan.
Būdinga:
- Patinka fizinė veikla, modeliavimas, mokymasis veikiant (projekto metodas);
- Mokosi veikiant: pirma padaro, tada kalba apie tai ir aiškinasi;
- Įsimena žodžius juos perrašydami ar bent judindami ranką taip, tarsi rašytų;
- Užduoda daug klausimų „kaip“;
- Nori suvokti mokomąją medžiagą;
- Nori pats nuspręsti ir išsirinkti, kaip jis mokysis darys;
- Patinka, kai užduotys pateikiamos emocionaliai, demonstruojant realius objektus, naudojant daug gestų ir mimikos elementų;
- Mėgsta kūno kontaktą, ieško artumo ir kontakto su kitais žmonėmis;
- Mėgsta rizikuoti;
- Mėgsta viską, kas susiję su aktyvia veikla;
- Geriausiai gali atsiminti įvykius;
- Mėgsta eksperimentus ir staigmenas;
- Jam svarbu gerai jaustis mokantis.
Rekomenduojama:
- Mokantis vaikščioti ar kitaip ritmingai judėti, keisti kūno padėtį
- Mokymosi medžiagą perrašinėti,
- Nuolat keisti ar bent pertvarkyti savo mokymosi vietą.
- Mokantis naudoti žaidimus, judėjimo pratimus, mokomuosius žaidimus;
- Emocionaliai reaguoti į skaitomą tekstą (piešti šypsenėles, šauktukus ir kt. ženklus);
- Iš pradžių išsiaiškinti, suprasti informaciją, tuomet ją mokytis,
- Svarbius dalykus užrašyti mažuose lapeliuose ir priklijuoti juos gerai matomose, bet gal netikėtose vietose .
- Tikslinga užsirašyti, ką pagalvojo skaitydamas, mokydamasis;
- Svarbu mokantis knygą laikyti rankose, o ne ant stalo;
- Vaikas turėtų būti visą laiką užimtas.
Kūrybinė veikla:
- Rankdarbiai, meistravimas
- Sportas.
Mišrus mokymosi stilius
Mišriam mokymosi stiliui būdingos visų trijų mokymosi stilių savybės.
Rekomenduojama:
- Naudoti kuo įvairesnius mokymosi būdus.
|
Priedai:Atgal...
|
|
|
|