PROJEKTAS „KOKYBĖS KREPŠELIS“
Hey.lt - Nemokamas lankytoju skaitliukas
© 2024 Visos teises saugomos
Sprendimas: webmanija.lt

  

 

ŠMSM PROJEKTAS „KOKYBĖS KREPŠELIS“ 2020-2022 M.M.

Tikslas - stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas.

Uždaviniai:

1. Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas.

2. Patobulinti mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijas.

3. Išplėsti mokymosi pagalbos prieinamumą ir įvairovę.

Finansavimas:

Projektui skiriamos lėšos - 67260,00 Eur

Laukiami rezultatai.

Pagerės:

- ugdymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos,

- mokymosi aplinkos, mokinių savijauta,

- skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

ŠMSM projektas „Kokybės krepšelis“.

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklų tvarkaraštis

Užsiėmimas mokiniams „Kalbos skrynią pravėrus...“

5-8 kl. mokinių apklausos „Mokyklos mikroklimatas“ ataskaita 2020 m. spalis.

1–4 kl. mokinių apklausos „IT taikymas ir naudojimas“ duomenys, 2020-10-01

 

Mainos už lango dienos vienodos, čia ką tik snigo, o šiandien, kur šilta daigeliai vėl rodos. Beeinant metams, kai pasaulis dėl Coronos pristabdytas, mes norim vėl pranešti kas, nepaisant nieko yra mūsų mokykloje padaryta. Nors ir su kaukėmis, dezinfekciniu skysčiu, kas sirgo, sveiko, skiepijosi, ėjome visi kartu.

Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokykla-daugiafunkcis centras antrus metus vykdo Kokybės Krepšelio projekto veiklas. Mokykla įvykdė visas numatytas veiklas - sukurtos ir įrengtos patrauklesnės ir šiuolaikiškesnės ugdymosi sąlygos. Sukurtos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigyti 4 išmanieji ekranai, kurie pagerino mokinių kompiuterinio raštingumo pradmenis, mokinių matematikos ir IT metinius įvertinimus.

Įrengta edukacinė/ poilsio erdvė „Žaidžiu ir mokausi su draugu“.

Organizuojant kolegialaus grįžtamojo ryšio „Kolega – kolegai“ mokymąsi, patobulėjo pamokų/ veiklų reflektavimas.  Mokytojams suorganizuoti kvalifikacijos tobulinimo seminarai „Kaip įtampą paversti naujomis galimybėmis”, „Patyriminis mokymasis”, „Skaitmeninių priemonių naudojimas pamokoje“.

 „Kalbos skrynią pravėrus“ projekto veikloje mokiniai sužinojo, kaip parašyti laišką/sveikinimą mylimiausiems žmonėms? Kokiais epitetais apibūdinti? Juk taip dažnai norime tiek daug pasakyti, bet pritrūkstame žodžių. Kad mintys taptų rišliais, taisyklingais sakiniais, reikia sakyti, rašyti, atsiversti žodyną ir ieškoti paties tinkamiausio žodžio.

 Mokiniai kūrė istoriją, kuri visuomet intriguojanti, leidžia pasinerti į fantazijos labirintus.

 KK projekto ,,Aš ir pasaulis“ veiklos.

Šiais metais vis nenustojame daryti gerus darbus. Mokiniai ne tik ruošė dovanėles benamiams gyvūnėliams, bet ir važiavo jas įteikti „gyvai“ į Kauno beglobių gyvūnų labdaros ir paramos fondą „Nojus“. Kaip žmogui svarbus dėmesys ir laikas kartu, taip svarbu ir namų neturintiems gyvūnams  labai svarbu atjauta, meilė ir rūpestis. Tuo dalinosi ir mūsų mokyklos mokiniai.

Mokiniai lankėsi Vilniuje esančiame „Žaislų muziejuje“ ir dalyvavo edukacijoje „Seniausieji Lietuvos žaislai“. Edukacijos tikslas įtraukti moksleivius į diskusiją apie vaikystės sampratą skatinant remtis asmenine patirtimi ir analizuoti priežastis, kurios šimtmečiais lemia kartų gyvenimo skirtumus; suteikti galimybę dirbti grupėmis. Mokiniams patiko prisiliesti ne tik prie tėvų vaikystės žaislų, bet ir sužinoti, kaip pramogavo jų amžiaus vaikai senovėje. Išvyka buvo pratęsta „Nuotykių akademijoj“ organizuotoje pažintinėje – patyriminėje veikloje, kurios metu vyko smagūs ir originalūs užsiėmimai – vaikai mokėsi lauko žaidimų, kurie reikalavo aktyvumo ir komandinio darbo; žygiavo po mišką haskių (šunų veislė) draugijoje. Tai ypatingi šunys, kuriuos mokiniai pažino iš arčiau, mokėsi jais rūpintis, bendrauti.

Mokiniai dalyvavo edukacijoje „Gamtoje kaip namuose“. Šios edukacijos metu mokiniai sužinojo, apie elgesį gamtoje, kaip pasirūpinti paukšteliais, kada pradėti ir baigti juos lesinti, daug kalbėjo apie lesyklėles.

KK projektas „Aš ir pasaulis“ jungėsi prie Tarptautinės tolerancijos dienos minėjimo ir kartu su mokiniais kūrė savo SVAJONIŲ miestą. Mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje ir liejo savo fantazijas popieriaus lapuose. Juk mes visi vieninteliai tokie, nepakartojami ir nepakeičiami... O šiandienos šūkis - TOLERANCIJA KITOKIAM, TAI PAGARBA SAU! mus lydi kiekviename žingsnyje.

Prie  KK projekto „Aš ir pasaulis“  prisijungė ir bibliotekos darbuotoja. Kartu su mokiniais žiūrėjome filmą „Kaip Grinčas Kalėdas vogė“. Tai pagal Daktaro Seusso knygą, parašytą 1957 m., sukurtas vienas populiariausių Kalėdinių filmų. Ši šilta, miela, nuotaikinga ir spalvinga Kalėdinė animacija abejingų nepaliko. Po filmo žiūrėjimo vyko diskusija, bibliotekininkė pristatė tuo pačiu pavadinimu parašytą knygą, kuri vaikus labai sudomino. Prieš didžiąsias šventes mokiniai, jaukiai įsitaisę atnaujintoje mokyklos laisvalaikio zonoje,  kalbėjome apie pasiruošimą žiemos šventėms, apie užplūstančias nuotaikas ir emocijas, kaip svarbu būti kartu su mylimais žmonėmis.  mokiniai leido mintims lietis laisvai ir gamino šventines kaukes ne tik sau, bet ir sesei ar broliui.

 „Skaičiavimo ir IT mozaika“. 

5-8 klasių mokiniai, susipažino su Fraktalų pasauliu, patys konstravo  Koch snaigę ir Sierpinskio nėrinį.

Mokiniai vyko į Kauno tvirtovės VII forto edukacinę programą „IQ iššūkis. Matematinės dėlionės“, jums drąsiai pasakys, kad matematika gali būti labai įdomus žaidimas. Šios edukacijos metu jaunieji matematikai susipažino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, sužinojo, kokių matematinių gudrybių reikia sudarant dėliones, kas yra projekcijos ir kodėl jos tokios svarbios analizuojant įvairius 3D modelius. Be to, vaikai spręsdami dėliones „Pentomino“, „Tangrama“, „T“, Soma kubas smagiai ugdė savo loginį ir erdvinį mąstymą bei kūrybiškumą.

,,Stebėk, tyrinėk, pažink“.

 Gamtamokslinių eksperimentų laboratorijos  veikla ,,Piešimas karštu vašku šaltame vandenyje“. Mokiniai piešė karštu vašku šaltame vandenyje. Piešiniai gavosi labai originalūs,  pavadinome ,,Lietuva" ir "Spalvoti kalnai".

,,Tirpalų tankio tyrimai“ su mokiniais bandėme “paskandinti” bulvės griežinėlį. Naudojome paprastas priemones – vandenį, druską, ir  žinoma, “ išdykusios” bulvės griežinėlius. Atsakėme į klausimą – kodėl gėlame vandenyje griežinėliai skendo, o sūriame – iškilo į paviršių. O kaip padaryti, kad griežinėliai būtų panirę – nei skęstų, nei iškiltų į paviršių? Mokiniai pabandė įberti į vandenį mažiau druskos, ir jiems pavyko. Bulvės griežinėliai tarsi “ pakibo “silpname druskos tirpale.

,,Pažintis su   mikroskopu“. Pirmoji pažintis su mikroskopu. Trumpai susipažinome su mikroskopo sandara, paskirtimi. Pro mikroskopo objektyvą stebėjome augalų fragmentus, gyvūnijos pasaulio smulkius gyvūnus - vaisinę muselę, blusą. Išsiaiškinome, kad kitais mikroskopais (elektroniniais) galima stebėti netgi virusus ar bakterijas.

Tiek daug čia... Paliesti, perskaityti, pažinti, suuosti, pasodinti, atgaivinti. Priglausti, pamaloninti, pagerbti, auginti širdimi, gerumu maitintis, savo artimo nesmerkti. Kada juokinga, juoktis iš širdies, skaityti, gerti iš gyvenimo tėkmės. Mylėti, mokytis ir drąsiau vienam pas kitą belstis.                                                                                                  

Plačiau skaityti galite čia: https://www.svietimonaujienos.lt/projekto-kokybes-krepselis-veiklos/ 

Kokybės krepšelio darbo grupė


Norėjom sniego ir išsiilgtos žiemos, ilgėjomės baltumo, laukėm jos. Kai šitaip šalta, pripustyta ir tamsu, mes norime papasakoti kiek nuveikėm darbų.

Iš Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro tarp pusnių pasiekia lai kiekvieną žinios, kaip ir šiandien mūsų mokiniams gyventi smagu. Karantinui užvėrus apšerkšnijusias Kokybės Krepšelio projekto duris, veiklos persikėlė į namus.

Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą  ,,Skaičiavimo ir IT mozaika”, 5-8 kl. mokiniai lapkričio mėnesį įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus, kurdami visų mūsų pamėgtus kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad mokiniai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų ar primirštų žodžių, tobulino savo įgūdžius, dirbdami programomis MS WORD (5-6 kl.) ir MS EXCEL (7-8 kl.). Mokiniai diskutavo, kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose? Taigi, lengvai randama taisyklė, informacija ar formulė visuomet padeda, kai yra šalia. Tobulindami savo IT įgūdžius, mokiniai paruošė informacinius plakatus, kuriais pasipuoš matematikos kabinetas. Tai bus puiki pagalba visiems mokiniams.

Nuotolinis mokymas suteikė naujų atspalvių ir idėjų  kūrybai, mokiniai atliko puikų kūrybinį darbą ,,Mano kambario planas”. Vyresnieji net išbandė naują programą MS Publisher. Sausio mėnesį mokiniai paruošė mėgstamiausių patiekalų receptų knygą.

Pasauly gyvenu ne vienas, todėl priimti turiu kiekvieną! Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą ,,Aš ir pasaulis”, šiemetinę Tolerancijos dieną paminėjome kiek kitaip - mažomis grupelėmis, bet įdomiai ir išsamiai. Tolerancijos dienos simbolis - dėlionė. Joje nepaprastai svarbi kiekviena detalė. Mes pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau išmoktume jas sukontroliuoti. Piešdami save, mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas ir kodėl reikia gerbti save ir kitus.

Kokybės Krepšelio projekto veikla ,,Kalbos skrynią pravėrus”.  Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas... Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar... Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. „Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausytis netikėtų minties ir rimų viražų.

Projekto veiklą  ,,Stebėk, tyrinėk, pažink” mokiniai tyrė garsą ir stebėjo, kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus bei atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas nelengvas, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų.  „Ką gali vanduo“,  buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata neskęsta vandenyje. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai.

Projekto veikla „Mano virtualus pasaulis”. Karantino metu 1-4 klasių mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, “Google Apps for Education” Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Virtualus mokytojų ir mokinių bendravimas tobulėja, naudojamos įvairios priemonės. Mokiniai mokosi visų dalykų, įgyja skaitmenines kompetencijas, kurios, kaip dabar galime įsitikint, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui.

Nuolat vyksta Kokybės Krepšelio projekto darbo grupės susitikimai, kuriuose aptariame sėkmes ir nesėkmes, iš planų parenkamos tos užduotys, kurias paprasčiau atlikti nuotolinio mokymosi metu.

Mokinius motyvuojame papildomais balais matematikos atsiskaitymų darbuose, informacinių technologijų pamokose. Kadangi tyrimų, eksperimentų, vykdyti mokykloje negalime, kuriame užduotis mokiniams pagal jų turimas priemones namuose. Mokiniams veiklos patinka, jos fiksuojamos mokinio veiklos lape, kuriame jie mokosi išsikelti tikslus, hipotezes, rašo savo stebėjimų rezultatus, daro išvadas. Tačiau ne visi vaikai atlieka užduotis. Sunkumus sukelia reikiamų priemonių eksperimentinei veiklai vykdyti stoka,  dalis vaikų dirba telefonu. 

Nors mokykloje mūsų tylu, snieguos nepraminti takai, darbai vis vyksta, tobulėjame ir viliamės, kad greitai susitiksime gyvai. Nestabdo mūsų ši žiema - juk tobulėjimui ribų nėra!!!

https://www.svietimonaujienos.lt/tobulejimui-ribu-nera/

    Kokybės krepšelio darbo grupė

 

Truputis šviesos tamsiam karūnuotam advente. Norime pasidalinti šviesia ir džiaugsminga žinia-lai šypsos širdys, kai laimi jaunoji karta... Kur vyksta? Jonavos rajono Ruklos Jono Stanislausko mokykloje-daugiafunkciniame centre. Kas vyksta? Nacionalinės švietimo agentūros, Jonavos rajono savivaldybės ir mokyklos-daugiafunkcio centro „Kokybės krepšelio“ projektas. Šis projektas per ateinančius du metus suteiks papildomas galimybes mūsų vaikams pagerinti savo pasiekimus, praplėsti akademinį, socialinį-kultūrinį akiratį, sudarys sąlygas kurti naujas mokymo(si)aplinkas ir skaitmeninėmis priemonėmis praturtins vaikų mokymąsį.

Koks projekto tikslas? Stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas. Kokie uždaviniai? Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas. Kas jau daroma? Įrengiamos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigytas išmanus ekranas. Įrenginėjamos edukacinės/poilsio erdvės „Žaidžiu ir mokausi su draugu“. Tobulinamos mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijos.

Niekas neprieštaraus, kad stiprus savam dalyke ir laimingas mokytojas yra didžiulė gyvenimo sėkmė mokiniui. Todėl mokytojai aktyviai dalyvauja seminaruose, stažuotėse, kolegialiuose mokymuose. Kokios vykdomos veiklos? „Kalbos skrynią pravėrus“ 2-4kl. mokiniams, „Mano virtualus pasaulis“ 5-8 kl. mokiniams, „Stebėk, tyrinėk, pažink“ 5-7 kl. mokiniams, „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 kl. mokiniams, „Aš ir pasaulis“ 5-9 kl. spec.poreikių turintiems ir patiriantiems socialinę riziką mokiniams.

Laukiami rezultatai. Pagerės mokymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos, mokymosi aplinkos, mokinių savijauta, skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

Dosnaus „Kokybės krepšelio“ dėka mokykloje jau vyko vaikų piešinių paroda „Simetrija piešiniuose“. Su dideliu džiaugsmu 6 kl.mokiniai tyrė garsą. Turbūt ne visi ir mes žinome, kad garsas yra banga. Šeštokai atliko bandymus „Trinties jėga buityje“, eksperimentavo, lygino išvadas. „Stebėk, tyrinėk, pažink“- atliko orientavimosi aplinkoje užduotis „Mano kelias į mokyklą“ (mokiniai piešė, žymėjo objektus sutartinais ženklais).

Ir turbūt pačios smagiausios akimirkos iš ekskursijų. Labai rimta ir pamokanti programa Vilniaus katedros požemiuose, edukacija po dokumentinio filmo „Koko“ ir įsimintiniausios valandos paties Prezidento rūmuose. 7-10 kl. mokiniai Širvintų rajone „Vikingų kaime“ nusikėlė į senoviško kaimo buitį, gaminosi pusryčius ir mokėsi karybos meno. 4-10 kl.mokiniai dalyvavo ekskursijoje „Kitokie Trakai“- plaukė laivu ir aplankė alpakų ūkį.

4 kl.mokiniai susitiko su bendruomenės pareigūne Larisa Paklina, kuri priminė saugaus elgesio gatvėje taisykles, supažindino su elektroninių paspirtukų ir riedžių naudojimosi gatvėje rekomendacijomis. 1-4 kl. mokiniai džiaugėsi Kauno valstybinio lėlių teatro spektakliu, programoje „Mano virtualusis pasaulis“ susipažino su išmaniaisiais įrenginiais.

Tiek vyko ir vyksta, ir vyks – krepšelis mums plačiai žada atverti akis! Pasaulis priklauso nuo mūsų vaikų, kaip išugdysim, taip ir gyvens, tad džiaukimės dosniu ,,Kokybės krepšeliu“!

Kokybės krepšelio darbo grupė

Projekto veiklos

Tęsdami projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas, šįkart su projekto dalyviais apsilankėme „Humans Worlds“ parodoje Kaune. Buvo labai įdomu žvilgtelėti į žmogaus vidų. Matėme žmogaus vidaus organų sistemas, galėjome matyti, kaip atrodo sveikų, rūkančių žmonių plaučiai, širdies dydį, matavome kraujospūdį. Be visų kitų eksponatų, matėme žmogaus embriono vystymosi stadijas.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

„Kokybės krepšelio“ veiklose – izoliacinių medžiagų tyrimas. Kodėl vienos medžiagos praleidžia elektros srovę, o kitos – ne? Kaip vadinamos tos medžiagos? Kodėl svarbu žinoti medžiagų izoliacines savybes? Į šiuos klausimus atsakome, remdamiesi eksperimentų rezultatais.

Mokytojos Aušra ir Jūratė

 

 

„Kokybės krepšelio“ veiklų sąraše - skysčių paviršiaus įtempimo stebėjimai ir eksperimentai. Kiek vandens lašų telpa ant monetos? Ar gali vanduo išlaikyti monetą ant savo paviršiaus? Kruopščiai skaičiuoti lašiukus pavyko ne iš karto.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

„Kokybės krepšelio“ veiklos apie atmosferos slėgį. Kaip vanduo pateka į šiaudelį, jei jis nėra siurbiamas? Pasirodo, jog didžiausias „kaltininkas“ - atmosferos slėgis. Dėl kintančio atmosferos slėgio keičiasi orai, jis veikia žmogaus nuotaiką ir savijautą.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklos įvairios. Tyrinėjome, kas slepiasi augalų lapuose. Į pagalbą pasitelkėme mikroskopą. Juk jis padeda pamatyti tai, ko plika akimi nepastebime.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

Projekto „Kokybės krepšelio“ veiklose - spalvos. Ne tik skaičius galima sudėti, bet ir spalvas: pavyzdžiui, sudėję geltoną ir mėlyną spalvas, gausime žalią. Pamėginome sudėti ir kitokias spalvas. Štai, ką gavome...

Aušra ir Jūratė.

  

Kodėl „susipyko“ balionai? Tęsdamos projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas, tyrinėjome įsielektrinimą. Įdomu buvo stebėti, kaip įelektrinti balionai vienas kitą stumia, traukia arba vejasi. Viso to priežastis -teigiami ir neigiami elektros krūviai, ir tai, kaip „bičiuliaujasi“ tarpusavyje.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

KK projektas „Aš ir pasaulis“. Išvyka į Trakus, kurios metu mokiniai apsilankė šokolado muziejuje, dalyvavo edukacijoje, kurios metu susipažino su šokolado gamybos subtilybėmis, patys gamino, puošė ir smaguriavo paruoštais saldumynais.

Vaikai mokėsi elgtis viešoje erdvėje, stiprinti pagarbų bendravimą su aplinkiniais bei savarankiškumo įgūdžių.

 

 

„Kalbos skrynią pravėrus“. Kaip patraukliai šiuolaikiniam mokiniui pristatyti Lietuvos istoriją ir ugdyti pilietiškumo jausmą? Norėdama pasiekti šiuos tikslus pasitelkiau šiuolaikinę muziką: „Lietuvos istorijos repą“, L. Kernagio dainą „Mes lietuviai“ ir Svaro „Laikas keistis“. Mokiniai ne tik atidžiai ir linksmai klausėsi, bet ir dalijosi mintimis, kokius faktus įsiminė. Po to asociacijų metodu analizavo žodį Lietuva.

L – laisvė, laivas, lieptas, likimas.
I – ištvermė, ieškojimas, išmonė, išmintis.
E – energija, ežeras, egzaminas, eilėraštis.
T – tėvai, tiesa, tikslas, taika.
U – upė, ugnis, užmojis, uostas.
V – Vytautas, vanduo, vieversys, viesulas.
A – auksas, angelas, avilys, akmuo.

 

  

„Kalbos skrynią pravėrus“. Kalbos turtinimas – viena svarbiausių užduočių mokykloje. Tai puikiai galime daryti pasitelkę mobiliuosius telefonus. Užsiėmimų metu su mokiniais naršėme svetainėje „Skaitmeniniai lietuvių kalbos ištekliai mokykloje“ ir ieškojome sinonimų, palyginimų medžiams, vėjui, upėms, paukščiams apibūdinti. Juos išsirašę formulavome sakinius, iš kurių dėlionės metodu sukūrėme vientisą rašinį. Mokiniai išmoko po kelis naujus žodžius, kurie, tikėtina, išliks atmintyje ir praturtins kasdienę kalbą.

 

 

 

„Kalbos skrynią pravėrus“. Ketvirtadienio popietę mokiniai aiškinosi, kas yra frazeologizmai, kokios prasmės slypi už šių perkeltinės reikšmės žodžių junginių. Frazeologizmų pinkles narpliojo žaisdami  žaidimą „Surask frazeologizmą“. Buvo smagu matyti, kaip suplukę ieškojo frazeologizmų ir jų atitikmenų. Žaidimo nugalėtoju tapo jauniausias dalyvis trečiokas Matas Turauskas, suradęs net 16 frazeologizmų.

 

 

 

„Kalbos skrynią pravėrus“. Užsiėmimui „Kodėl aš skaitau knygas?“ geresnę erdvę nei biblioteka sunku įsivaizduoti. Smagu buvo matyti, kad mokiniai čia jaučiasi puikiai: domisi naujomis knygomis, sklaido puslapius, skaito, nuoširdžiai ir linksmai bendrauja su bibliotekininke Kristina. Diskutuojant paaiškėjo, kad vienus į knygų pasaulį atvedė tėvai, seneliai, kitus mokytojai. Bibliotekininkė Kristina sakė, kad jaučiasi tarsi knygų fėja ir knygų žmogus. Ji labai džiaugiasi turėdama ryšį su knygomis, nes knygų pasaulis įdomus ir spalvotas.

Dauguma mokinių taip pat teigė, kad knygas skaityti smagu, nes gali nukeliauti į nežinomas vietas, patirti nuotykių, su knygų herojais liūdėti ir džiaugtis. Tiesa, kai kurie prisipažino, kad knygų nemėgsta, nes reikia būti atidžiam, mąstyti, susikaupti.

Mokiniai mėgino įsivaizduoti save knygos vietoje ir kūrė trumpą istoriją, kaip jaučiasi knyga lentynoje. Štai keletas istorijų.

„Aš stoviu lentynoje it kareivis sargyboje. Nuobodu. Gerai, kad greta daugybė draugių – įvairiaspalvių, senų, naujų, nučiupinėtų, nei karto neatskleistų. Laukiu, kad mane vėl paims į rankas. Tiesa, praeitą kartą mane vartė berniukas murziukas: nučiupinėjo riebaluotais pirštais, pribarstė puslapius spragėsių ir traškučių trupinių, net viename puslapyje pritrėškė uodą.

Bet vis tiek laukiu, kada šiurens mano lapus, nes lentynoje labai liūdna.“ (Grytė ir Amėlija)

„Aš, nauja, dar kvepianti dažais, guliu lentynoje, vartausi ir bijau, kad kas nors manęs nepaliestų. Anąsyk įsiveržė mergiotė ir ėmė stumdyti, vartyti knygas, akys tik žaižaruoja. Labai išsigandau... Tačiau ji staiga pasisuko ir išėjo. Atsidusau ir ramiai užsnūdau. Iki kito lankytojo.“ (Matas ir Vesta)

„Kai mane vežė į biblioteką, nerimavau. Ar lentyna bus patogi? Ar bus jauku laukti skaitytojo? O atvykusi dar labiau išsigandau: tai visiškai tylu, tai pilnos lentynos vaikų ir suaugusiųjų balsų, bildesio, klegesio... Ėmiau žvalgytis, kalbinti kaimynes. Staiga vienas berniukas mane pavartė ir padėjo į kitą lentyną. Dabar guliu tarp knygų, kurios jaučiasi protingesnės ir įdomesnės už mane. Ką gi...“ (Simas)

 

 

 

„Kalbos skrynią pravėrus“.  Rašyti pasaką visada įdomu: galima pasitelkti fantaziją, improvizuoti, panaudoti jau turimas žinias. Kurti kartu – smagus ir kupinas emocijų užsiėmimas. Mokiniai daug ginčijosi, dalijosi idėjomis, klaidžiojo veikėjų keliais, ieškojo tinkamiausio žodžio ar  įmantriausio vaizdo, kol pagaliau gimė „Moliūgėlio Spukio pasaka“, kuri baigėsi taip: „Ir aš ten buvau, kukurūzų košę valgiau, moliūgų sultis gėriau, per barzdą varvėjo, burnoj neturėjau. Moliūgą pasikinkiau, namo važiavau, rateliai sukiužo, moliūgas sudužo, griovy pabudau, namo vos parslinkau, prie krosnies atsisėdau ir jums šią pasaką sekiau.“

 

„Kalbos skrynią pravėrus“. Ką daryti, kad skyrybos ženklai atsidurtų savo vietoje? Tikrai nelengva užduotis bet kokio amžiaus mokiniui. Žinoma,  svarbu įdėmiai skaityti ir matyti. Mokiniai mokėsi tiesioginės kalbos skyrybos skaitydami lietuvių liaudies sakmes. Skirtingomis spalvomis žymėjo pasakotojo, veikėjų žodžius, skyrybos ženklus. Vienas kitam diktavo ir taisė klaidas. Gal dabar ženklai lengviau atras savo vietą?

 

 

Šiais metais vis nenustojame daryti gerus darbus. Pagal KK projektą „Aš ir pasaulis“ mokiniai ne tik ruošė dovanėles (patys gamino gultus) benamiams gyvūnėliams, bet ir važiavo jas įteikti „gyvai“ į Kauno beglobių gyvūnų labdaros ir paramos fondą „Nojus“. Kaip žmogui svarbus dėmesys ir laikas kartu, taip svarbu ir namų neturintiems gyvūnams.

Šiuo šventiniu (ir ne tik) laikotarpiu labai svarbu atjauta, meilė ir rūpestis. Tuo dalinosi ir mūsų mokyklos mokiniai. Vieta ir pamatyti vaizdai mokiniams atminty išliks ilgam. Mokytis atsakomybės, pareigos jausmo ir mokėjimo rūpintis niekada nėra per vėlu.

Ačiū mokytojai V. Bartkevičienei už iniciatyvumą ir norą skleisti gėrį.

 

 

 

Prieš žiemos atostogas, gruodžiui judant į pabaigą, 5-9 klasių mokiniai sudalyvavo KK projekto „Aš ir pasaulis“ organizuotoje nuotolinėje edukacijoje „Gamtoje kaip namuose“.

Šios edukacijos metu mokiniai sužinojo, apie elgesį gamtoje, kaip pasirūpinti paukšteliais, kada pradėti ir baigti juos lesinti, daug kalbėjo apie lesyklėles. Taip pat edukatorė pamokė, kaip atskirti paukščius iš išvaizdos ir supažindino su jų elgesio ypatumais.

Pamokos pabaigoje su ugdytiniais buvo aptarta veikla ir priimti įsipareigojimai rūpintis ne tik paukščiais, bet ir jų namais - gamta.

 

 

Gruodžio 9 d. Ruklos mokyklos pedagogai dalyvavo 8 ak. v. Patyriminiuose mokymuose, kuriuos vedė lektorė Evelina Jokštė.

Patyriminis arba patirtinis mokymas – tai organizuotas procesas, kurio metu per tiesioginį patyrimą įgyjama žinių, kurias galima pritaikyti realiame gyvenime. Tai mokymas arba mokymasis, kai besimokantieji įgauna žinių iš savo, o kartais ir kitų patirties.

Ačiū už įdomią, įtraukiančią ir pamokančią paskaitą. Tikime, kad įgytos žinios pravers dirbant su mokiniais.

 

 

 

Artėja šventės, norisi vis įvairesnių veiklų, norisi dirbti ir mokytis naujose, kitokiose erdvėse. Vykdant KK projektą „Aš ir pasaulis“, jaukiai įsitaisę atnaujintoje mokyklos laisvalaikio zonoje, su mokiniais kalbėjome apie pasiruošimą žiemos šventėms, apie užplūstančias nuotaikas ir emocijas, kaip svarbu būti kartu su mylimais žmonėmis. Šįkart prie projekto prisijungė ir gero vėjo įnešė 4b klasės mokiniai su mok. J. Žaliabarštyte. O kad kalbos neliktų tik kalbomis, mokiniai leido mintims lietis laisvai ir gamino šventines kaukes ne tik sau, bet ir sesei ar broliui.

 

 

 

Gruodžio 6 d. vyko KK projekto „Aš ir pasaulis“ naktinis kinas. Tema - Šeima ir jausmai. Mokiniai noriai rinkosi po pamokų mokykloje, nes žinojo, kad bus kinas. Juk tai neįprasta veikla mokykloje, o dar ir vėlai vakare. Mokiniams buvo rodomas filmas „Sapnų kūrėjai“, kuris įtraukė net didžiausius skeptikus. Filmo pabaigoje mokiniai su psichologe Ingrida ir logopede Ligita aptarė, jausmų, sapnų galią ir įtaką kitam žmogui, kalbėjo apie santykius šeimoje, naujų narių priėmimą į šeimą. Magiškų nuotykių kupinas, pamokantis ir įtraukiantis animacinis filmas abejingų nepaliko.

 

 

 

Užsiėmimas „Skaičiavimo ir IT mozaika“. 

KK veiklos "Skaičiavimo ir IT mozaika" veiklų metu vyresnieji mokiniai prisiminė (o mažesni pirmą kart susipažino) greitosios daugybos formules ir atliko kūrybinį darbą teksto rengyklėje. Juk kai formulės gražios, jas įsiminti lengviau! Štai keletas darbelių.

 

Tęsiamas KK projektas „Aš ir pasaulis“. Šįkart prie logopedės ir psichologės planų prisijungė ir bibliotekos darbuotoja Kristina. Ačiū jai! Kartu su mokiniais žiūrėjome filmą „Kaip Grinčas Kalėdas vogė“. Tai pagal Daktaro Seusso knygą, parašytą 1957 m., sukurtas vienas populiariausių kalėdinių filmų. Ši šilta, miela, nuotaikinga ir spalvinga kalėdinė animacija abejingų nepaliko. Po filmo žiūrėjimo vyko diskusija, bibliotekininkė pristatė tuo pačiu pavadinimu parašytą knygą, kuri vaikus labai sudomino. O veiklos pabaigoje jausdami piktajam Grinčui šiltus jausmus, aptarę jo netinkamo elgesio priežastis ir sprendimo būdus, mokiniai piešė knygos iliustracijas. Kviečiame pasigrožėti jei ne gyvai, tai bent per nuotraukas.

  

 

 

KK projektas „Aš ir pasaulis“ jungėsi prie Tarptautinės tolerancijos dienos minėjimo ir kartu su mokiniais kūrė savo SVAJONIŲ miestą. Mokiniai aktyviai dalyvavo viktorinoje ir liejo savo fantazijas popieriaus lapuose. Juk mes visi vieninteliai tokie, nepakartojami ir nepakeičiami... O šiandienos šūkis - TOLERANCIJA KITOKIAM, TAI PAGARBA SAU! mus lydi kiekviename žingsnyje.

 

 

 

Užsiėmimas „Skaičiavimo ir IT mozaika“. 5-8 klasių mokiniai, susipažinę su Fraktalų pasauliu, patys konstravo  Koch snaigę, Sierpinskio nėrinį ir Pitagoro medį.

Koch snaigė

 

Sierpinskio nėrinys


Pitagoro medis. Pitagoro teorema galima pasinaudoti sudarant fraktalus. Pitagoras savo teoremoje teigė: jei trikampis ABC yra status, tuomet ant trikampio statinių sukonstruotų kvadratų plotų suma yra lygi ant trikampio įžambinės sukonstruoto kvadrato plotui.


„Kokybės krepšelio“ veiklos mokiniams patinka. Šįkart su 6 klasės mokiniais „piešėme“ karštu vašku šaltame vandenyje. Naudojome karštą vašką, todėl elgėmės atsargiai. Piešiniai gavosi labai originalūs. Galutinius darbus pavadinome „Lietuva“ ir „Spalvoti kalnai“.

Mokytoja Aušra.

 

 

Kai aplinkui tiek nežinomybės, tiek įvairiausių nesusikalbėjimų ir neaiškumų, palūžta net stipriausieji. Kol taip neatsitiko ir mūsų mokyklos pedagogams, mokyklos administracija užbėgo įvykiams už akių ir suorganizavo praktinius užsiėmimus iš Kokybės krepšelio lėšų „Kaip įtampą paversti galimybėmis“. Mokymus vedė psichologė Eglė Masalskienė.

 

 

„Kokybės krepšelio“ veiklos su penktokais. Pirmoji pažintis su mikroskopu. Trumpai susipažinome su mikroskopo sandara, paskirtimi. Pro mikroskopo objektyvą stebėjome augalų fragmentus, gyvūnijos pasaulio smulkius gyvūnus - vaisinę muselę, blusą. Išsiaiškinome, kad kitais mikroskopais (elektroniniais) galima stebėti netgi virusus ar bakterijas.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

O mes vaikai

O mes pasaulis

O mes vaikai

Tie, kur bėgiojom

Basomis po sniegą

2021 m. spalio 19 d. Ruklos mokyklos mokiniai dalyvavo Kokybės Krepšelio finansuojamame projekte „Aš ir pasaulis“ (organizatorės L. Kazlauskienė ir I. Reipienė). Vaikai lankėsi Vilniuje esančiame „Žaislų muziejuje“ ir dalyvavo edukacijoje „Seniausieji Lietuvos žaislai“. Edukacijos tikslas įtraukti moksleivius į diskusiją apie vaikystės sampratą skatinant remtis asmenine patirtimi ir analizuoti priežastis, kurios šimtmečiais lemia kartų gyvenimo skirtumus; suteikti galimybę dirbti grupėmis. Mokiniams patiko prisiliesti ne tik prie tėvų vaikystės žaislų, bet ir sužinoti, kaip pramogavo jų amžiaus vaikai senovėje.

Išvyka buvo pratęsta „Nuotykių akademijoj“ organizuotoje pažintinėje – patyriminėje veikloje, kurios metu vyko smagūs ir originalūs užsiėmimai – vaikai mokėsi lauko žaidimų, kurie reikalavo aktyvumo ir komandinio darbo; žygiavo po mišką haskių (šunų veislė) draugijoje. Tai ypatingi šunys, kuriuos mokiniai pažino iš arčiau, mokėsi jais rūpintis, bendrauti. Sužinojo, kas yra ne tik malonumas, bet ir pareiga ir rūpestis. Ech... kaip buvo sunku palikti naujus draugus.

 

 

 

 

 

Edukacija „Technikos mokslas ir technika vaikams“

2021 m. spalio 15 dieną 5-9 klasių mokiniai su spec. pedagoge, logopede Ligita ir psichologe Ingrida vyko į išvyką, kuri buvo finansuojama iš KK projekto „Aš ir pasaulis“. Mokiniai ugdė savo socialinius įgūdžius, gilino žinias. Ekskursijos po Energetikos ir technikos muziejų metu turėjo galimybę lydimi muziejaus gido susipažinti su muziejaus ekspozicijomis. Mokinių laukė interaktyvios technikos mokslo ekspozicijos, kuriose turėjo galimybę pasisverti mėnulyje, sukurti elektros grandinę ir išbandyti dar daug smagių eksponatų, o vyresnėliai kartu prisiminti fizikinius dėsnius ir jų taikymo kasdienybėje pavyzdžius.

Išvykos pabaigoje mokiniai savo išmonę ir sporto dvasią parodė dalyvaudami aktyvioje veikloje, kurios metu mokėsi dirbti komandoje, būti budriais, mokėti priimti nesėkmes ir gebėti džiaugtis pasiekimais.

 

 

 

Dauguma greičiausiai pasakytų, kad matematika – vien tik skaičiai. Tačiau 5-8 klasių mokiniai, lankantys KK projekto užsiėmimą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ ir dalyvavę Kauno tvirtovės VII forto edukacinėje programoje „IQ iššūkis. Matematinės dėlionės“, jums drąsiai pasakys, kad matematika gali būti labai įdomus žaidimas. Šios edukacijos metu jaunieji matematikai susipažino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, sužinojo, kokių matematinių gudrybių reikia sudarant dėliones, kas yra projekcijos ir kodėl jos tokios svarbios analizuojant įvairius 3D modelius. Be to, vaikai spręsdami dėliones „Pentomino“, „Tangrama“, „T“, Soma kubas smagiai ugdė savo loginį ir erdvinį mąstymą bei kūrybiškumą.

Po edukacijos vykome į Kauno Botanikos sodą, kur turėjome galimybę pasigrožėti pražydusiais bijūnais.

Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

 

Birželio 2 d. su moksleiviais, lankančiais KK projekto užsiėmimą „Skaičiavimo ir IT mozaika“, aplankėme Užugirio mokyklą-muziejų ir Siesikų pilį. Užugirio mokykloje dalyvavome meduolių kepimo pagal Prezidento žmonos Sofijos receptą edukacijoje. Čia prisiminėme pagrindinius masės matavimo vienetus. Moksleiviai patys pasigamino įvairių geometrinių figūrų meduolių ir juos papuošė įvairiaspalviais pabarstukais. Iškeptus meduolius čia pat ir ragavome, užsigerdami šeimininkų patiekta arbatėle. Po to vykome į Siesikų pilį. Didingi pilies mūrai vaikus viliote viliojo kuo greičiau užeiti vidun ir nuodugniai viską apžiūrėti. Moksleiviai išvaikščiojo visas pilies patalpas, apžiūrėjo rūsius, virtuvę, sandėlius ir gynybinius bokštus, įvardijo pastebėtas erdvines figūras. Pasidžiaugė puikiu pilies restauratorių darbu.

Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

Procentai – tai matematika. 5-6 klasių mokiniai, lankantys KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“, sudarinėjo būtiniausių maisto prekių sąrašus ir analizavo, kiek galima sutaupyti, jeigu prekes pirksime sąmoningai, analizuodami didžiuosiuose prekybos centruose siūlomas kassavaitines nuolaidas. Rezultatai nustebino: galime sutaupyti nuo 15% iki 39% šeimos biudžeto lėšų!

Mokytojos Daiva ir Simona

 

 

Birželio 2 dieną mokykloje buvo vykdomas KK projekto „Aš ir pasaulis“ renginys, skirtas mergaitėms. Dėkojame JVSB specialistei Rūtai už vaizdinės medžiagos „Aš ir mano kūnas“ pristatymą, priminimą, kokia svarbi žmogui yra asmens higiena. Renginyje sulaukėm ir puikios savo srities žinovės Justinos Rakickienės, kuri paaugles supažindino su makiažo subtilybėmis bei estetika. O vienai laimingiausiai pasisekė tapti profesionalės modeliu.

Renginį organizavo: psichologė Ingrida ir logopedė, spec. pedagogė Ligita.

 

 

Smagu mokykloje eksperimentuoti jau vien todėl, kad gali matyti, kaip sekasi draugui, gali pagelbėti draugui atlikti užduotį. Tai buvo valandėlė, skirta tyrimams. Aiškinomės, kodėl muilo burbulai yra apvalūs, mokiniai patys pabandė išpūsti kuo didesnį muilo burbulą.(žr. nuotraukas).

Kitose veiklose mokiniams teko išspręsti „gudrias“ užduotis: kaip nesušlapus rankų ištraukti adatėles iš vandens stiklinėje? Kodėl žvakė užgęsta uždengus ją stikline? Ar galima pasigaminti kompasą iš adatos? Išsprendėme.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklos „Stebėk, tyrinėk, pažink“ mokykloje.

5 klasės mokiniai tyrinėjo įelektrinimą ir magnetizmą.

Smagu dirbti drauge, galima palenktyniauti, net ir pasiginčyti. Kodėl balionas pritraukia vienas daleles, o kitų - ne?

Didžiausias ginčas vyko tarp mokinių, kuriems reikėjo ištraukti adatėles iš stiklinės su vandeniu, nesušlapus rankų. Vienai grupelei iškart pavyko, kitai teko pasukti galvas. Bet užduotį vis tiek atliko.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

„Stebėk, tyrinėk, pažink“. „Kokybės krepšelio“ veikla vyksta įvairiais būdais. Šįkart su 5 klasės mokiniais vykome į Kauno zoologijos sodą. Nuotaika pakili, oras puikus. Mokiniams skyrėme užduotį - jiems teko artimiau susipažinti su jiems „priskirtais“ gyvūnais jau grįžus namo. Įdomu buvo stebėti kaip gyvūnai maitinasi, ką jie labiausiai mėgsta, kaip elgiasi, pamatę lankytojus. Zoologijos sodas jau ruošiasi atsinaujinimo darbams, tad mes suspėjome pačiu laiku.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.