PROJEKTAS „KOKYBĖS KREPŠELIS“
Hey.lt - Nemokamas lankytoju skaitliukas
© 2021 Visos teises saugomos
Sprendimas: webmanija.lt

  

 

ŠMSM PROJEKTAS „KOKYBĖS KREPŠELIS“ 2020-2022 M.M.

Tikslas - stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas.

Uždaviniai:

1. Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas.

2. Patobulinti mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijas.

3. Išplėsti mokymosi pagalbos prieinamumą ir įvairovę.

Finansavimas:

Projektui skiriamos lėšos - 67260,00 Eur

Laukiami rezultatai.

Pagerės:

- ugdymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos,

- mokymosi aplinkos, mokinių savijauta,

- skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

ŠMSM projektas „Kokybės krepšelis“.

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklų tvarkaraštis

Užsiėmimas mokiniams „Kalbos skrynią pravėrus...“

5-8 kl. mokinių apklausos „Mokyklos mikroklimatas“ ataskaita 2020 m. spalis.

1–4 kl. mokinių apklausos „IT taikymas ir naudojimas“ duomenys, 2020-10-01

Norėjom sniego ir išsiilgtos žiemos, ilgėjomės baltumo, laukėm jos. Kai šitaip šalta, pripustyta ir tamsu, mes norime papasakoti kiek nuveikėm darbų.

Iš Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro tarp pusnių pasiekia lai kiekvieną žinios, kaip ir šiandien mūsų mokiniams gyventi smagu. Karantinui užvėrus apšerkšnijusias Kokybės Krepšelio projekto duris, veiklos persikėlė į namus.

Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą  ,,Skaičiavimo ir IT mozaika”, 5-8 kl. mokiniai lapkričio mėnesį įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus, kurdami visų mūsų pamėgtus kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad mokiniai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų ar primirštų žodžių, tobulino savo įgūdžius, dirbdami programomis MS WORD (5-6 kl.) ir MS EXCEL (7-8 kl.). Mokiniai diskutavo, kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose? Taigi, lengvai randama taisyklė, informacija ar formulė visuomet padeda, kai yra šalia. Tobulindami savo IT įgūdžius, mokiniai paruošė informacinius plakatus, kuriais pasipuoš matematikos kabinetas. Tai bus puiki pagalba visiems mokiniams.

Nuotolinis mokymas suteikė naujų atspalvių ir idėjų  kūrybai, mokiniai atliko puikų kūrybinį darbą ,,Mano kambario planas”. Vyresnieji net išbandė naują programą MS Publisher. Sausio mėnesį mokiniai paruošė mėgstamiausių patiekalų receptų knygą.

Pasauly gyvenu ne vienas, todėl priimti turiu kiekvieną! Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą ,,Aš ir pasaulis”, šiemetinę Tolerancijos dieną paminėjome kiek kitaip - mažomis grupelėmis, bet įdomiai ir išsamiai. Tolerancijos dienos simbolis - dėlionė. Joje nepaprastai svarbi kiekviena detalė. Mes pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau išmoktume jas sukontroliuoti. Piešdami save, mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas ir kodėl reikia gerbti save ir kitus.

Kokybės Krepšelio projekto veikla ,,Kalbos skrynią pravėrus”.  Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas... Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar... Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. „Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausytis netikėtų minties ir rimų viražų.

Projekto veiklą  ,,Stebėk, tyrinėk, pažink” mokiniai tyrė garsą ir stebėjo, kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus bei atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas nelengvas, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų.  „Ką gali vanduo“,  buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata neskęsta vandenyje. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai.

Projekto veikla „Mano virtualus pasaulis”. Karantino metu 1-4 klasių mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, “Google Apps for Education” Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Virtualus mokytojų ir mokinių bendravimas tobulėja, naudojamos įvairios priemonės. Mokiniai mokosi visų dalykų, įgyja skaitmenines kompetencijas, kurios, kaip dabar galime įsitikint, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui.

Nuolat vyksta Kokybės Krepšelio projekto darbo grupės susitikimai, kuriuose aptariame sėkmes ir nesėkmes, iš planų parenkamos tos užduotys, kurias paprasčiau atlikti nuotolinio mokymosi metu.

Mokinius motyvuojame papildomais balais matematikos atsiskaitymų darbuose, informacinių technologijų pamokose. Kadangi tyrimų, eksperimentų, vykdyti mokykloje negalime, kuriame užduotis mokiniams pagal jų turimas priemones namuose. Mokiniams veiklos patinka, jos fiksuojamos mokinio veiklos lape, kuriame jie mokosi išsikelti tikslus, hipotezes, rašo savo stebėjimų rezultatus, daro išvadas. Tačiau ne visi vaikai atlieka užduotis. Sunkumus sukelia reikiamų priemonių eksperimentinei veiklai vykdyti stoka,  dalis vaikų dirba telefonu. 

Nors mokykloje mūsų tylu, snieguos nepraminti takai, darbai vis vyksta, tobulėjame ir viliamės, kad greitai susitiksime gyvai. Nestabdo mūsų ši žiema - juk tobulėjimui ribų nėra!!!

https://www.svietimonaujienos.lt/tobulejimui-ribu-nera/

 

    Kokybės krepšelio darbo grupė

 

Truputis šviesos tamsiam karūnuotam advente. Norime pasidalinti šviesia ir džiaugsminga žinia-lai šypsos širdys, kai laimi jaunoji karta... Kur vyksta? Jonavos rajono Ruklos Jono Stanislausko mokykloje-daugiafunkciniame centre. Kas vyksta? Nacionalinės švietimo agentūros, Jonavos rajono savivaldybės ir mokyklos-daugiafunkcio centro „Kokybės krepšelio“ projektas. Šis projektas per ateinančius du metus suteiks papildomas galimybes mūsų vaikams pagerinti savo pasiekimus, praplėsti akademinį, socialinį-kultūrinį akiratį, sudarys sąlygas kurti naujas mokymo(si)aplinkas ir skaitmeninėmis priemonėmis praturtins vaikų mokymąsį.

Koks projekto tikslas? Stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas. Kokie uždaviniai? Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas. Kas jau daroma? Įrengiamos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigytas išmanus ekranas. Įrenginėjamos edukacinės/poilsio erdvės „Žaidžiu ir mokausi su draugu“. Tobulinamos mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijos.

Niekas neprieštaraus, kad stiprus savam dalyke ir laimingas mokytojas yra didžiulė gyvenimo sėkmė mokiniui. Todėl mokytojai aktyviai dalyvauja seminaruose, stažuotėse, kolegialiuose mokymuose. Kokios vykdomos veiklos? „Kalbos skrynią pravėrus“ 2-4kl. mokiniams, „Mano virtualus pasaulis“ 5-8 kl. mokiniams, „Stebėk, tyrinėk, pažink“ 5-7 kl. mokiniams, „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 kl. mokiniams, „Aš ir pasaulis“ 5-9 kl. spec.poreikių turintiems ir patiriantiems socialinę riziką mokiniams.

Laukiami rezultatai. Pagerės mokymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos, mokymosi aplinkos, mokinių savijauta, skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

Dosnaus „Kokybės krepšelio“ dėka mokykloje jau vyko vaikų piešinių paroda „Simetrija piešiniuose“. Su dideliu džiaugsmu 6 kl.mokiniai tyrė garsą. Turbūt ne visi ir mes žinome, kad garsas yra banga. Šeštokai atliko bandymus „Trinties jėga buityje“, eksperimentavo, lygino išvadas. „Stebėk, tyrinėk, pažink“- atliko orientavimosi aplinkoje užduotis „Mano kelias į mokyklą“ (mokiniai piešė, žymėjo objektus sutartinais ženklais).

Ir turbūt pačios smagiausios akimirkos iš ekskursijų. Labai rimta ir pamokanti programa Vilniaus katedros požemiuose, edukacija po dokumentinio filmo „Koko“ ir įsimintiniausios valandos paties Prezidento rūmuose. 7-10 kl. mokiniai Širvintų rajone „Vikingų kaime“ nusikėlė į senoviško kaimo buitį, gaminosi pusryčius ir mokėsi karybos meno. 4-10 kl.mokiniai dalyvavo ekskursijoje „Kitokie Trakai“- plaukė laivu ir aplankė alpakų ūkį.

4 kl.mokiniai susitiko su bendruomenės pareigūne Larisa Paklina, kuri priminė saugaus elgesio gatvėje taisykles, supažindino su elektroninių paspirtukų ir riedžių naudojimosi gatvėje rekomendacijomis. 1-4 kl. mokiniai džiaugėsi Kauno valstybinio lėlių teatro spektakliu, programoje „Mano virtualusis pasaulis“ susipažino su išmaniaisiais įrenginiais.

Tiek vyko ir vyksta, ir vyks – krepšelis mums plačiai žada atverti akis! Pasaulis priklauso nuo mūsų vaikų, kaip išugdysim, taip ir gyvens, tad džiaukimės dosniu ,,Kokybės krepšeliu“!

Kokybės krepšelio darbo grupė

Projekto veiklos

Projekto „Kokybės krepšelis“ veikla mokykloje.

Dauguma greičiausiai pasakytų, kad matematika – vien tik skaičiai. Tačiau 5-8 klasių mokiniai, lankantys KK projekto užsiėmimą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ ir dalyvavę Kauno tvirtovės VII forto edukacinėje programoje „IQ iššūkis. Matematinės dėlionės“, jums drąsiai pasakys, kad matematika gali būti labai įdomus žaidimas. Šios edukacijos metu jaunieji matematikai susipažino su įvairiomis 2D ir 3D dėlionėmis, sužinojo, kokių matematinių gudrybių reikia sudarant dėliones, kas yra projekcijos ir kodėl jos tokios svarbios analizuojant įvairius 3D modelius. Be to, vaikai spręsdami dėliones „Pentomino“, „Tangrama“, „T“, Soma kubas smagiai ugdė savo loginį ir erdvinį mąstymą bei kūrybiškumą.

Po edukacijos vykome į Kauno Botanikos sodą, kur turėjome galimybę pasigrožėti pražydusiais bijūnais.

Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

 

Birželio 2 d. su moksleiviais, lankančiais KK projekto užsiėmimą „Skaičiavimo ir IT mozaika“, aplankėme Užugirio mokyklą-muziejų ir Siesikų pilį. Užugirio mokykloje dalyvavome meduolių kepimo pagal Prezidento žmonos Sofijos receptą edukacijoje. Čia prisiminėme pagrindinius masės matavimo vienetus. Moksleiviai patys pasigamino įvairių geometrinių figūrų meduolių ir juos papuošė įvairiaspalviais pabarstukais. Iškeptus meduolius čia pat ir ragavome, užsigerdami šeimininkų patiekta arbatėle. Po to vykome į Siesikų pilį. Didingi pilies mūrai vaikus viliote viliojo kuo greičiau užeiti vidun ir nuodugniai viską apžiūrėti. Moksleiviai išvaikščiojo visas pilies patalpas, apžiūrėjo rūsius, virtuvę, sandėlius ir gynybinius bokštus, įvardijo pastebėtas erdvines figūras. Pasidžiaugė puikiu pilies restauratorių darbu.

Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

Procentai – tai matematika. 5-6 klasių mokiniai, lankantys KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“, sudarinėjo būtiniausių maisto prekių sąrašus ir analizavo, kiek galima sutaupyti, jeigu prekes pirksime sąmoningai, analizuodami didžiuosiuose prekybos centruose siūlomas kassavaitines nuolaidas. Rezultatai nustebino: galime sutaupyti nuo 15% iki 39% šeimos biudžeto lėšų!

Mokytojos Daiva ir Simona

 

 

Birželio 2 dieną mokykloje buvo vykdomas KK projekto „Aš ir pasaulis“ renginys, skirtas mergaitėms. Dėkojame JVSB specialistei Rūtai už vaizdinės medžiagos „Aš ir mano kūnas“ pristatymą, priminimą, kokia svarbi žmogui yra asmens higiena. Renginyje sulaukėm ir puikios savo srities žinovės Justinos Rakickienės, kuri paaugles supažindino su makiažo subtilybėmis bei estetika. O vienai laimingiausiai pasisekė tapti profesionalės modeliu.

Renginį organizavo: psichologė Ingrida ir logopedė, spec. pedagogė Ligita.

 

 

 

Smagu mokykloje eksperimentuoti jau vien todėl, kad gali matyti, kaip sekasi draugui, gali pagelbėti draugui atlikti užduotį. Tai buvo valandėlė, skirta tyrimams. Aiškinomės, kodėl muilo burbulai yra apvalūs, mokiniai patys pabandė išpūsti kuo didesnį muilo burbulą.(žr. nuotraukas).

Kitose veiklose mokiniams teko išspręsti „gudrias“ užduotis: kaip nesušlapus rankų ištraukti adatėles iš vandens stiklinėje? Kodėl žvakė užgęsta uždengus ją stikline? Ar galima pasigaminti kompasą iš adatos? Išsprendėme.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

 

Projekto „Kokybės krepšelis“ veiklos „Stebėk, tyrinėk, pažink“ mokykloje.

5 klasės mokiniai tyrinėjo įelektrinimą ir magnetizmą.

Smagu dirbti drauge, galima palenktyniauti, net ir pasiginčyti. Kodėl balionas pritraukia vienas daleles, o kitų - ne?

Didžiausias ginčas vyko tarp mokinių, kuriems reikėjo ištraukti adatėles iš stiklinės su vandeniu, nesušlapus rankų. Vienai grupelei iškart pavyko, kitai teko pasukti galvas. Bet užduotį vis tiek atliko.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

„Stebėk, tyrinėk, pažink“. „Kokybės krepšelio“ veikla vyksta įvairiais būdais. Šįkart su 5 klasės mokiniais vykome į Kauno zoologijos sodą. Nuotaika pakili, oras puikus. Mokiniams skyrėme užduotį - jiems teko artimiau susipažinti su jiems „priskirtais“ gyvūnais jau grįžus namo. Įdomu buvo stebėti kaip gyvūnai maitinasi, ką jie labiausiai mėgsta, kaip elgiasi, pamatę lankytojus. Zoologijos sodas jau ruošiasi atsinaujinimo darbams, tad mes suspėjome pačiu laiku.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

Kai tik buvo duotas leidimas, Ruklos mokyklos mokiniai su VGK narėmis toliau tęsė KK programos „Aš ir pasaulis“ veiklas. 2021-05-28 vykome į Raudondvarį. Netradicinėje aplinkoje mokiniai dalinosi įspūdžiais, juk tiek laiko vieni su kitais nebuvo susitikę, bendradarbiaudami kūrė gintarines apyrankes, įgijo daug žinių apie gintaro kilmę. Didelį įspūdį paliko pasivaikščiojimas su iškilmingai atrodančia gide po Raudondvario pilį. O ir tradiciniai senoviniai šokiai abejingų nepaliko.

 

 

 


„Kalbos skrynią pravėrus“. Tėtis ir Mama – patys mylimiausi žmonės, svarbūs ne tik minėtinomis dienomis, bet kiekvieną dieną. Kaip parašyti laišką, sveikinimą mylimiausiems žmonėms? Kokiais epitetais apibūdinti? Juk taip dažnai norime tiek daug pasakyti, bet pritrūkstame žodžių. Kad mintys taptų rišliais, taisyklingais sakiniais, reikia sakyti, rašyti, atsiversti žodyną ir ieškoti paties tinkamiausio žodžio.

 

 

 

 

KK projekto veikla „Skaičiavimo ir IT mozaika“ tęsiasi. Šį kartą 5 klasių mokiniai į matematiką pasižiūrėjo kūrybiškai ir sukūrė savo svajonių pilis! Mokiniai ne tik konstravo, dažė, klijavo...Veiklos metu buvo pasikartotos erdvinių ir plokštumos figūrų pagrindinės savybės, plotų skaičiavimas. Buvo suskaičiuoti abiejų pilių paviršiaus plotai: vienos pilies net 3,5 kvadratinio metro, kita 2,8 kvadratinio metro.

Ačiū vaikams už kūrybiškumą!

Mokytojos Daiva ir Simona

 

  

 

Tęsdamos „Kokybės krepšelio“ veiklą, šįkart 5 - 7 klasių mokiniams pasiūlėme pabūti dailininkais. Šiai veiklai reikėjo akvarelės arba guašo, indų ploviklio, ausų krapštuko ir ...pieno. Sakysite, neįprasta? Žinoma, neįprasta, juk dailininkai tapo ant drobės, popieriaus. Be to, šie vaizdai išlieka tik nuotraukose, ir kaskart bus kitokie.

Stebėjome, kaip indų ploviklis pašalina riebalus iš pieno - tai buvo mūsų veiklos tikslas.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

„Kokybės krepšelio" veikla tęsiasi. 5–7 klasių mokiniai stebėjo ateinančio pavasario ženklus: kaip iš medžio mažyčio pumpurėlio susiformuoja lapas, panašiai, kaip iš mažo vaikučio užauga didelis žmogus.

Ko reikia, kad lapeliai imtų skleistis, kiek laiko užtrunka šis procesas? Kartu radome atsakymus į šiuos klausimus – šilumos, šviesos, vandens. Procesas netrumpas – užtrukome 3 savaites.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

  

Projekto „Kokybės krepšelis“ veikla tęsiasi. Šįkart su 5 – 7 klasių mokiniais tyrėme, kiek riebalų yra mūsų maiste. Tyrimo priemonės, kurias naudojo mokiniai: popierinis rankšluostis, maži maisto gabaliukai: duona, sviestas, riešutai, varškė, fermentinis sūris, daržovės, o kai kas panaudojo lašinių ar dešros, šokoladinio saldainio gabaliuką. Kadangi naudojome skirtingus mėginius, tad ir rezultatus gavome skirtingus. Vieni mėginėliai greitai išskyrė ant popierinio rankšluosčio riebalus, kiti lėčiau. Keliems mokiniams pavyko atlikti diagramą. Pagal riebalų dėmes padarėme išvadą, kad daugiausiai riebalų yra svieste, lašiniuose, duonoje ir beveik visose daržovėse jų nėra. Organizme riebalai yra didžiausias energijos šaltinis,. Be riebalų mes negalėtume iš maisto įsisavinti vitaminų A, D, E, ir K, nes jie tirpsta riebaluose. Riebalai atlieka daug funkcijų mūsų organizme, tačiau reikia žinoti, kad visas maistines medžiagas reikia naudoti saikingai.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

Tęsdamos projekto „Kokybės krepšelis“ veiklą, su 5 – 7 klasių mokiniais tyrėme savo pulso dažnį. Sunkiausia buvo aptikti pulsą ant riešo, tačiau šią užduotį sėkmingai įveikėme, pasinaudoję paveikslėliu (nuotrauka skolinta https://www.google.com/search?q=pulso+matavimas.)

Kai pirmoji užduotis jau buvo įveikta, toliau sekė kitos užduotėlės: sėdint(ramybės būsenoje) skaičiuoti pulsą per 15 sekundžių; atlikti 10 pritūpimų(lengva fizinė veikla) ir vėl skaičiuoti pulsą per 15 sekundžių; pailsėjus 5 min. atlikti 30 pritūpimų(vidutinis krūvis) ir suskaičiuoti pulsą per 15 sekundžių.  Gautus rezultatus padauginome iš keturių , pulso dažnį per minutę. Mokinių pulsas buvo skirtingas – nuo 50 iki 100 kartų per minutę.

Supratome, jog pulso dažnis labai priklauso nuo fizinio aktyvumo, emocinės būsenos, aplinkos. Pagal nacionalinės sveikatos tarnybos nuostatas, vaiko nuo 7 iki 12 metų amžiaus normalus pulsas ramybės būsenoje yra – 75 -110 tvinksnių per minutę.

Išvada: kiekvienam, nepaisant amžiaus, lyties, gyvenimo būdo ir kitų veiksnių, labai svarbu žinoti savo širdies ritmą, nes ši informacija gali daug pasakyti apie žmogaus sveikatos būklę.

Mokytojos Aušra ir Jūratė.

„Kalbos skrynią pravėrus“Skaityti ir analizuoti G. Adomaitytės „Vėjų pasakas“ – smagus užsiėmimas ir mažiems, ir vyresniems. Vaizdų įtaigumas ir paprastumas pabudina fantaziją, o ant gležnučio peties netikėtai nutupia kūrybos mūza ir žodžiai byra tarsi lapai, pūstelėjus vėjui. Keletas į popieriaus lapą sugulusių minčių...

 „O vėjukai dūko, žaidė, / Kol visus miegus išbaidė.“ (Justas) „Vėjukai – smalsučiai, išdykę labai, / Neleido užmigti ir siautė linksmai.“ (Juozas) „Kas supusto baltą sniegą / Ir gilioj pusny užmiega? / Vėjas, šaltas ir žvarbus, / Neįleisiu į namus.“ (Urtė) „Gera man su vėju siausti, / bet norėčiau jo paklausti: / Kas jo tėtis ir mama / Ir kada išeis žiema?“ (Matas)

 

Matematikos mokymasis – tarsi kopimas į aukštą kalną. Kad ir kaip tikėtum savo jėgomis, be pasirengimo sunku pasiekti jo viršūnę. Užtat kaip malonu sušukti „EUREKA“, įžvelgus teisingą užduoties sprendimo būdą.

Šią savaitę „EUREKA“ šaukė ir savo rezultatais džiaugėsi 5-6 klasių mokinukai, kurie dalyvauja KK projekto veikloje „Skaičiavimo ir IT mozaika“. Šie mokiniai sudalyvavo viktorinoje „Smegenų mankšta“, kurią jiems paruošė 8 klasės mokinės Milita, Neringa ir Gabija. Vaikai įtvirtino savo žinias apie daugiakampius, o geriausi iš geriausių pasidžiaugė ir gautais įvertinimais.

Mokytojos Simona ir Daiva

Iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto KK programos „Aš ir pasaulis“ planuotų renginių, vasario mėnesį vyko - Užgavėnės: šių dienų tradicijos.

Nors šiemet šalta ir sniegu apdovanota žiema, bet atėjo laikas kviesti pavasarį, o su juo ir šilumą. Vieni mokyklos mokiniai, su tėvelių pagalba kepė blynus namuose, kiti - džiaugėsi darbu mokykloje. Nuo kalbų ir emocijų skambėjo visas tuščias pastatas. Smagu buvo ne tik šiuolaikiškai pažiūrėti į Užgavėnių šventę, pasidalinti savo patirtimi, bet ir ragauti pačių gamintais blynais.

Informaciją parengė psichologė I. Reipienė ir logopedė, spec. pedagogė L. Kazlauskienė.

 

 

 

Pakartotiniai taškai ir eilutės galėjo būti pirmieji žmogaus rankų sukurti vaizdai. Nuo to laiko praėjo tūkstančiai metų, tačiau pasikartojantys modeliai vis dar puošia mūsų drabužius, patiekalus ir namų sienas. Kas yra ornamentas? Kaip tai pasikeitė laikui bėgant, ir kaip senoviniai papuošalai ir modeliai gali būti naudojami šiuolaikinio namo interjere?

Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo projekto KK veiklos „Skaičiavimo ir IT mozaika“ nariai. Vaikai kūrė savo ornamentus panaudodami IKT. Taip pat kiekvienas suskaičiavo kokį plotą užima ornamente panaudotos spalvos, vyresnieji mokiniai (6-8 klasių) spalvų pasiskirstymą pavaizdavo ir diagramose.

Mokytojos Daiva ir Simona

Namų languose vėl suspindo šviesos žiburėliai – tai tradicinė pilietinė iniciatyva Sausio 13-osios įvykiams prisiminti. Prie šios iniciatyvos prisijungė ir projekto „Kokybės krepšelio“ programos „Aš ir pasaulis“ dalyviai – logopedė, spec. pedagogė L. Kazlauskienė, psichologė I. Reipienė bei 5-9 klasių SUP turintys ir socialinę riziką patiriantys mokiniai. Namuose mokiniai degė žvakutes, namuose žiūrėjo ir kartu su kitais mokiniais aptarė vaizdinę medžiagą „Sausio 13-oji – faktai“. Kai emocijos nuslūgo, mokiniai rašė tekstą ir dalyvavo simboliniame dailyraščio konkurse PRISIMENAM.

Vykdant veiklą buvo kelti tikslai, kad mokiniai įgis daugiau drąsos  ir pasitikėjimo savo jėgomis, sustiprės motyvacija siekti naujų žinių bei pagerės pažangumas ir drausmė.

Ačiū visiems dalyvavusiems ir prisiminkime, kad visada yra, kur tobulėti, tad nuotraukomis dalinamės tik šauniausiai parašiusių.

 

 

 

KK programos „Kalbos skrynią  pravėrus“ užsiėmimas –kūrybinė laboratorija „Eiliuoju žiemai ir Lietuvai“


Projekto „Kokybės Krepšelio“ veiklos vyksta nuotoliniu būdu. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, 5 - 6 klasių mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas ne iš lengvųjų, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų.

Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

 

Projekto „Kokybės Krepšelio“ veiklos vyksta nuotoliniu būdu. Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė bendrauja su 5 - 7 klasių mokiniais, aiškina įvairias gamtos paslaptis. Mokinius sudomino veikla „Ką gali vanduo“, apie vandens paviršiaus įtempimą. Buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata gali nenuskęsti vandenyje, pabandžius įsitikinti, ir pagalvoti, kodėl taip vyksta. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai . Jie prisitaikę judėti vandens paviršiumi – čiuožikų anatomija leidžia paskirstyti kūno svorį taip, kad jis išsilaikytų ant vandens paviršiaus įtempimo plėvelės.

Po eksperimentų mokiniai visada atlieka užduotis veiklos lape, tad ir šis kartas - ne išimtis.

Mokytojos Aušra ir Jūratė

 

Jau kurį laiką projekto „Kokybės Krepšelio“ veiklos „Mano virtualus pasaulis“ 1-4 klasėse karantino metu vyksta nuotoliniu būdu. Mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, „Google Apps for Education“ Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Užsiėmimų metu mokiniai ugdo informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, siekiant veiksmingai mokytis visų dalykų, komunikuoja virtualioje erdvėje mokantis nuotoliniu būdu, įgyja skaitmeninės kompetencijos, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, stengiasi ir puikiai atlieka mokytojų pateiktas užduotis.

 

 


Sausio mėnesį KK programos „Skaičiavimo ir IT mozaika“ nariai paruošė mėgstamiausių patiekalų (įvertindami to patiekalo kainą) receptų knygą. Mokytojos Simona ir Daiva.

 

 

 

 

 

Šiais metais Tolerancijos dieną minėjome kiek kitaip... tai vyko mažomis grupelėmis, bet labai išsamiai ir įdomiai. Mūsų mokyklos 5-9 klasių mokiniai vadovavosi šūkiu „Kiekvienas skirtingas. Kiekvienas reikalingas.“ Vyko daug diskusijų, kino filmo žiūrėjimas, o vėliau ir praktinė veikla. Šiais metais Tolerancijos dienos minėjimo simbolis – dėlionė. Mes šiai temai pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau suprastumėme, ką jaučiame, mokėtumėme įvardinti ir išmoktumėme jas sukontroliuoti. Piešdami save mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas, kodėl reikia gerbti save ir kitus.

Veikla organizuota pagal projekto „Kokybės krepšelis“ programą „Aš ir pasaulis“.

 

 

Projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programos „Stebėk, tyrinėk, pažink“ nuotolinės veiklos  metu 4 klasės mokiniai atliko eksperimentą „Piešiu sniege“. Mokiniai į namus atsinešė sniego ir bandė ant jo piešti, tada stebėjo kas vyksta, kai sniegas ima tirpti. Naujas potyris - galima piešti ne tik popieriaus lape ir labai įdomu stebėti, kaip sniegui tirpstant keičiasi vaizdas ir kaip gražiai susilieja spalvos. Mokytoja V. Gaidamavičienė

 

 

Atspėti žodžius ne taip lengva, ypač tada, kai sumaišytos raidės, skiemenys. Tačiau mokiniai ne tik atspėjo pasislėpusius žodžius, bet ir sukūrė įdomių istorijų.

 

Nuotolinis mokymas mūsų neįveikė, o suteikė naujų atspalvių, idėjų mūsų kūrybai. Galime pasidžiaugti 5-8 klasių mokinių, kurie lanko KK projekto užsiėmimus „Skaičiavimo ir IT mozaika“, kūrybiniu darbu „Mano kambario planas“. Mokiniai matavo savo kambarį, perkėlė jo matmenis į brėžinį panaudodami mastelį. Vyresnieji atlikdami darbą išbandė ir naują programą MS Publisher.

Ačiū vaikams už jų įsitraukimą ir darbą.

Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

 

„Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausyti netikėtų minties ir rimų viražų.


 

 

Vykdydami KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 klasių mokiniai diskutavo kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose. Visi vieningai nusprendė, kad kartais gali padėti lengvai randama informacija, pavydžiai, taisyklės ir formulės, kurios turi savybę greitai užsimiršti. Kibome į darbus, mokiniai patobulino savo IT įgūdžius ir paruošė informacinius plakatus, kurie bus pakabinti matematikos kabinete. Tikime, tai bus puiki pagalba visiems besimokantiems! Mokytojos Simona ir Daiva

 

 

 

  

 

 

Projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programos „Stebėk, tyrinėk, pažink“ nuotolinės veiklos  metu 4 klasės mokiniai atliko eksperimentą „Vanduo ir rašalas“. Į vieną stiklinę įpilame šalto vandens, į kitą karšto. Į abu indus įlašinus rašalo stebime vandens spalvą. Karštame vandenyje dėl difuzijos spalva išnyksta. Kitame lieka. Įpylus acto, spalva vėl atsiranda. Mokytoja Violeta Gaidamavičienė.

 

Projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programos „Stebėk, tyrinėk, pažink“ veiklos metu tema „Ar pažįsti mokyklos kiemą?“, 4 klasių mokiniai stebėjo, skaičiavo, matavo, tyrinėjo, analizavo mokyklos teritorijos augmeniją. Mokiniams labai patiko matuoti medžius, atstumus tarp jų. Tam naudojo skirtingus metrus: statybininko, staliaus, siuvėjo. Mokytoja Violeta Gaidamavičienė

 


Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas... Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar... Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. 

Lapkričio mėnesį vykdydami KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 klasių mokiniai įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus kurdami kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad vaikai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų, nežinomų (arba užmirštų) žodžių, tobulino savo įgūdžius dirbdami programomis MS WORD (5-6 klasės) ir MS EXCEL (7-8 klasės).

Mokytojos Daiva ir Simona

 

 

Tęsiant projekto „MOKINIŲ UGDYMOSI PASIEKIMŲ GERINIMAS DIEGIANT KOKYBĖS KREPŠELĮ“ programos „STEBĖK, TYRINĖK, PAŽINK“ veiklą, 7 klasės mokiniai tyrė šviesą optinio rinkinio pagalba. Stebėjo, kaip balta šviesa, sklisdama prizme, išsiskaido į spalvotą juostelę (spektrą); mokyklinio lazerio pagalba stebėjo šviesos lūžio reiškinį, naudojo spalvotus filtrus. Mokytojos A. Orechovienė, J. Bubienė.

 

 

Kartais pabyra žodžiai, sakiniai, o juos surinkti į darnią visumą ne taip jau paprasta. KK projekto užsiėmimuose „Kalbos skrynią pravėrus“ smalsūs  2–4 klasių mokiniai šią užduotį sėkmingai įveikė. Išmoko ne tik visus žodžius surikiuoti į vietas, bet ir sukūrė rišlią intriguojančią istoriją.

 

 

Kaip skaityti, kad nebūtų nuobodu? Turbūt geriausia įsikūnyti į grožinio teksto personažus ir pabandyti savaip išreikšti emocijas, nuotaiką, mintį. Toks skaitymo būdas patiko ir 2–4 klasių mokiniams, žaismingai skaičiusiems ir vaidinusiems Kęstučio Kasparavičiaus istoriją „Baidyklė“ KK projekto užsiėmime „Kalbos skrynią pravėrus“.

 

  

  

 

Apibendrindami spalio mėnesio KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ Ruklos Jono Stanislausko mokykloje – daugiafunkciniame centre surengėme vaikų piešinių parodą „SIMETRIJA PIEŠINIUOSE“.

Džiaugiamės vaikų įsitraukimu ir kūrybiškumu!

Tęsiant projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programa „Stebėk, tyrinėk, pažink“ veiklą, 6 b klasės mokiniai tyrė garsą. Mokiniai stebėjo kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus ir atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Mokytojos J. Bubienė, A.Orechovienė, D. Šimaitienė

 

 

Paskelbus karantiną projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programa „Stebėk, tyrinėk, pažink“ veikla persikėlė į namų aplinką. Projekto dalyviams Classroom aplinkoje mokytojos skiria užduotis, mokiniai savarankiškai eksperimentuoja, kelia bandymų tikslus, hipotezes, ieško informacijos, daro išvadas.

6 klasės mokiniai atliko darbą „Trinties jėga buityje“ panaudodami plastiko butelį, pripildytą vandens. Mokiniams reikėjo išlaikyti butelį ne trumpiau, kaip 10 s sausomis, šlapiomis ir muiluotomis rankomis. Išvada - sunkiausia išlaikyti muiluotomis rankomis. Eksperimentas pavyko visiems mokiniams. Mokytojos J. Bubienė, A.Orechovienė, D.Šimaitienė

 

Tęsiant projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programa „Stebėk, tyrinėk, pažink“ veiklą, 6a, b klasių mokiniai atliko orientavimosi aplinkoje užduotį  „Mano kelias į mokyklą“. Mokiniai prisiminė objektus, kurie yra pakeliui į mokyklą, piešė, žymėjo juos sutartiniais ženklais. Užduotis mokinius sudomino, nes lavino vaizduotę. Mokytojos A. Orechovienė, J.Bubienė.

 

  

 

Spalio mėnesį vykusiuose KK projekto užsiėmimuose „Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 klasių mokiniai ugdė savo kūrybiškumą, pritaikydami turimas žinias apie simetriją. Mokiniai pajuto atradimo džiaugsmą, stebėdami juos supančią aplinką (mokyklos erdvės, miestelis) ir pastebėdami simetriją kasdieniniuose dalykuose. 

 

 

Prieš atostogas ir karantininius suvaržymus Ruklos J. Stanislausko mokyklos - daugiafunkcio centro mokiniai spėjo nukeliauti į Vilnių ir sudalyvauti labai rimtose ir pamokančiose edukacijose. Šeštadienį (spalio 17 d.), kai visi dar saldžiai miegojo, grupelė mūsų mokinių lakstė po tamsius Vilniaus katedros požemius ir, prisimindami istorijos pamokose įgytas žinias, atlikinėjo užduotis. Vėliau dalyvaudami edukacijoje kino teatre, žiūrėdami dokumentinį filmą „Koko“ ir jį aptardami aiškinosi mokymosi visą gyvenimą būtinybę ir kokios galimos pasekmės, jei vaikai nuspręstų nebesimokyti. Ekskursijos pabaiga buvo įspūdingiausia – aplankyti Prezidento rūmai. Prezidentūroje patiko viskas nuo apsaugos patikros iki informacijos apie prezidentų darbo metodus, kitų šalių vadovų dovanas ar atskirų salių panaudojimą skirtingiems susitikimams. Ekskursija vykdyta iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Kokybės krepšelis“ programos „Aš ir pasaulis“ 2020-2021 m. m. Organizatorės: spec. pedagogė S. Paliukienė, psichologė I. Reipienė ir logopedė L. Kazlauskienė.

 

  

Kokybės Krepšelio veiklose ,,Mano virtualus pasaulis“ 1-4 klasių mokiniai susipažino su išmaniaisiais įrenginiais. Užsiėmimų metu išbandė kai kurias išmaniojo ekrano funkcijas.

Pirmokai ir antrokai pradėjo mokytis dirbti su programa Word. Pirmokėliai ypatingai džiaugiasi, galėdami parašyti savo vardą.

Trečiokai ir ketvirtokai, naudodamiesi planšetėmis, patys prisijungė prie savo elektroninių paštų ir mokomųjų dalykų Classroom programoje. Mokiniai didžiuojasi ir džiaugiasi, galėdami mokykloje dirbti planšetėmis, išmaniuoju ekranu ir tobulėti.  Mokytojos Rasita Nekrošienė ir Jurgita Žali
Informacija atnaujinta: 2021-06-25 18:36:23