PROJEKTO „KOKYBĖS KREPŠELIS“ VEIKLOS 2020-2021 M.M.
Hey.lt - Nemokamas lankytoju skaitliukas
© 2024 Visos teises saugomos
Sprendimas: webmanija.lt

 

Kai tik buvo duotas leidimas, Ruklos mokyklos mokiniai su VGK narėmis toliau tęsė KK programos „Aš ir pasaulis“ veiklas. 2021-05-28 vykome į Raudondvarį. Netradicinėje aplinkoje mokiniai dalinosi įspūdžiais, juk tiek laiko vieni su kitais nebuvo susitikę, bendradarbiaudami kūrė gintarines apyrankes, įgijo daug žinių apie gintaro kilmę. Didelį įspūdį paliko pasivaikščiojimas su iškilmingai atrodančia gide po Raudondvario pilį. O ir tradiciniai senoviniai šokiai abejingų nepaliko.

 

 

 

 

 

„Kalbos skrynią pravėrus“. Tėtis ir Mama – patys mylimiausi žmonės, svarbūs ne tik minėtinomis dienomis, bet kiekvieną dieną. Kaip parašyti laišką, sveikinimą mylimiausiems žmonėms? Kokiais epitetais apibūdinti? Juk taip dažnai norime tiek daug pasakyti, bet pritrūkstame žodžių. Kad mintys taptų rišliais, taisyklingais sakiniais, reikia sakyti, rašyti, atsiversti žodyną ir ieškoti paties tinkamiausio žodžio.

 

 

 

 

KK projekto veikla „Skaičiavimo ir IT mozaika“ tęsiasi. Šį kartą 5 klasių mokiniai į matematiką pasižiūrėjo kūrybiškai ir sukūrė savo svajonių pilis! Mokiniai ne tik konstravo, dažė, klijavo...Veiklos metu buvo pasikartotos erdvinių ir plokštumos figūrų pagrindinės savybės, plotų skaičiavimas. Buvo suskaičiuoti abiejų pilių paviršiaus plotai: vienos pilies net 3,5 kvadratinio metro, kita 2,8 kvadratinio metro.

Ačiū vaikams už kūrybiškumą!

Mokytojos Daiva ir Simona

 

 

  

 

Tęsdamos " Kokybės krepšelio" veiklą, šįkart 5 - 7 klasių mokiniams pasiūlėme pabūti dailininkais. Šiai veiklai reikėjo akvarelės arba guašo, indų ploviklio, ausų krapštuko ir ...pieno. Sakysite, neįprasta? Žinoma, neįprasta, juk dailininkai tapo ant drobės, popieriaus. Be to, šie vaizdai išlieka tik nuotraukose, ir kaskart bus kitokie.
Stebėjome, kaip indų ploviklis pašalina riebalus iš pieno - tai buvo mūsų veiklos tikslas.
Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.
 
 
"Kokybės krepšelio" veikla tęsiasi. 5 - 7 klasių mokiniai stebėjo ateinančio pavasario ženklus: kaip iš medžio mažyčio pumpurėlio susiformuoja lapas, panašiai, kaip iš mažo vaikučio užauga didelis žmogus.
Ko reikia, kad lapeliai imtų skleistis, kiek laiko užtrunka šis procesas? Kartu radome atsakymus į šiuos klausimus - šilumos, šviesos, vandens. Procesas netrumpas - užtrukome 3 savaites.
Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė.
 
Projekto „ Kokybės krepšelis“ veikla tęsiasi. Šįkart su 5 – 7 klasių mokiniais tyrėme, kiek riebalų yra mūsų maiste. Tyrimo priemonės, kurias naudojo mokiniai : popierinis rankšluostis, maži maisto gabaliukai: duona, sviestas, riešutai, varškė, fermentinis sūris, daržovės, o kai kas panaudojo lašinių ar dešros , šokoladinio saldainio gabaliuką. Kadangi naudojome skirtingus mėginius, tad ir rezultatus gavome skirtingus. Vieni mėginėliai greitai išskyrė ant popierinio rankšluosčio riebalus, kiti lėčiau. Keliems mokiniams pavyko atlikti diagramą. Pagal riebalų dėmes padarėme išvadą, kad daugiausiai riebalų yra svieste, lašiniuose, duonoje ir beveik visose daržovėse jų nėra. Organizme riebalai yra didžiausias energijos šaltinis,. Be riebalų mes negalėtume iš maisto įsisavinti vitaminų A, D, E, ir K, nes jie tirpsta riebaluose. Riebalai atlieka daug funkcijų mūsų organizme, tačiau reikia žinoti, kad visas maistines medžiagas reikia naudoti saikingai.
Mokytojos Aušra ir Jūratė.
 
Tęsdamos projekto „ Kokybės krepšelis“ veiklą, su 5 – 7 klasių mokiniais tyrėme savo pulso dažnį. Sunkiausia buvo aptikti pulsą ant riešo, tačiau šią užduotį sėkmingai įveikėme, pasinaudoję paveikslėliu (nuotrauka skolinta https://www.google.com/search?q=pulso+matavimas.)
Kai pirmoji užduotis jau buvo įveikta, toliau sekė kitos užduotėlės: sėdint(ramybės būsenoje) skaičiuoti pulsą per 15 sekundžių; atlikti 10 pritūpimų(lengva fizinė veikla) ir vėl skaičiuoti pulsą per 15 sekundžių; pailsėjus 5 min. atlikti 30 pritūpimų(vidutinis krūvis) ir suskaičiuoti pulsą per 15 sekundžių. Gautus rezultatus padauginome iš keturių , pulso dažnį per minutę. Mokinių pulsas buvo skirtingas – nuo 50 iki 100 kartų per minutę.
Supratome, jog pulso dažnis labai priklauso nuo fizinio aktyvumo, emocinės būsenos, aplinkos. Pagal nacionalinės sveikatos tarnybos nuostatas, vaiko nuo 7 iki 12 metų amžiaus normalus pulsas ramybės būsenoje yra – 75 -110 tvinksnių per minutę.
Išvada: kiekvienam, nepaisant amžiaus, lyties, gyvenimo būdo ir kitų veiksnių, labai svarbu žinoti savo širdies ritmą, nes ši informacija gali daug pasakyti apie žmogaus sveikatos būklę.
Mokytojos Aušra ir Jūratė.

 

Matematikos mokymasis – tarsi kopimas į aukštą kalną. Kad ir kaip tikėtum savo jėgomis, be pasirengimo sunku pasiekti jo viršūnę. Užtat kaip malonu sušukti „EUREKA“, įžvelgus teisingą užduoties sprendimo būdą.

Šią savaitę „EUREKA“ šaukė ir savo rezultatais džiaugėsi 5-6 klasių mokinukai, kurie dalyvauja KK projekto veikloje „Matematikos ir IT mozaika“. Šie mokiniai sudalyvavo viktorinoje „Smegenų mankšta“, kurią jiems paruošė 8 klasės mokinės Milita, Neringa ir Gabija. Vaikai įtvirtino savo žinias apie daugiakampius, o geriausi iš geriausių pasidžiaugė ir gautais įvertinimais.
Mokytojos Simona ir Daiva
 
 
Iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto KK programos "Aš ir pasaulis" planuotų renginių, vasario mėnesį vyko - Užgavėnės: šių dienų tradicijos.
Nors šiemet šalta ir sniegu apdovanota žiema, bet atėjo laikas kviesti pavasarį, o su juo ir šilumą. Vieni mokyklos mokiniai, su tėvelių pagalba kepė blynus namuose, kiti - džiaugėsi darbu mokykloje. Nuo kalbų ir emocijų skambėjo visas tuščias pastatas. Smagu buvo ne tik šiuolaikiškai pažiūrėti į Užgavėnių šventę, pasidalinti savo patirtimi, bet ir ragauti pačių gamintais blynais.
Informaciją parengė psichologė I. Reipienė ir logopedė, spec. pedagogė L. Kazlauskienė.
 
 
 
Pakartotiniai taškai ir eilutės galėjo būti pirmieji žmogaus rankų sukurti vaizdai. Nuo to laiko praėjo tūkstančiai metų, tačiau pasikartojantys modeliai vis dar puošia mūsų drabužius, patiekalus ir namų sienas. Kas yra ornamentas? Kaip tai pasikeitė laikui bėgant, ir kaip senoviniai papuošalai ir modeliai gali būti naudojami šiuolaikinio namo interjere?
Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo projekto KK veiklos „Matematikos ir IT mozaika“ nariai. Vaikai kūrė savo ornamentus panaudodami IKT. Taip pat kiekvienas suskaičiavo kokį plotą užima ornamente panaudotos spalvos, vyresnieji mokiniai (6-8 klasių) spalvų pasiskirstymą pavaizdavo ir diagramose.
Mokytojos Daiva ir Simona
 
 
Namų languose vėl suspindo šviesos žiburėliai – tai tradicinė pilietinė iniciatyva Sausio 13-osios įvykiams prisiminti.
Prie šios iniciatyvos prisijungė ir projekto „Kokybės krepšelio“ programos „Aš ir pasaulis“ dalyviai – logopedė, spec. pedagogė L. Kazlauskienė, psichologė I. Reipienė bei 5-9 klasių SUP turintys ir socialinę riziką patiriantys mokiniai. Namuose mokiniai degė žvakutes, namuose žiūrėjo ir kartu su kitais mokiniais aptarė vaizdinę medžiagą „Sausio 13-oji – faktai“. Kai emocijos nuslūgo, mokiniai rašė tekstą ir dalyvavo simboliniame dailyraščio konkurse PRISIMENAM.
Vykdant veiklą buvo kelti tikslai, kad mokiniai įgis daugiau drąsos ir pasitikėjimo savo jėgomis, sustiprės motyvacija siekti naujų žinių bei pagerės pažangumas ir drausmė.
Ačiū visiems dalyvavusiems ir prisiminkime, kad visada yra, kur tobulėti, tad nuotraukomis dalinamės tik šauniausiai parašiusių.
 
Projekto „Kokybės Krepšelio“ veiklos vyksta nuotoliniu būdu. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. " Apsiginklavę"mobiliųjų telefonų fotokameromis, 5 - 6 klasių mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas ne iš lengvųjų, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų.
 
 
Projekto “Kokybės Krepšelio” veiklos vyksta nuotoliniu būdu. Gamtos mokslų mokytojos Aušra ir Jūratė bendrauja su 5 - 7 klasių mokiniais, aiškina įvairias gamtos paslaptis. Mokinius sudomino veikla " Ką gali vanduo", apie vandens paviršiaus įtempimą. Buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata gali nenuskęsti vandenyje, pabandžius įsitikinti,ir pagalvoti, kodėl taip vyksta. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai .Jie prisitaikę judėti vandens paviršiumi – čiuožikų anatomija leidžia paskirstyti kūno svorį taip, kad jis išsilaikytų ant vandens paviršiaus įtempimo plėvelės.
Po eksperimentų mokiniai visada atlieka užduotis veiklos lape, tad ir šis kartas - ne išimtis.

 

 

Jau kurį laiką projekto “Kokybės Krepšelio” veiklos “Mano virtualus pasaulis” 1-4 klasėse karantino metu vyksta nuotoliniu būdu. Mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, “Google Apps for Education” Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Užsiėmimų metu mokiniai ugdo informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, siekiant veiksmingai mokytis visų dalykų, komunikuoja virtualioje erdvėje mokantis nuotoliniu būdu, įgyja skaitmeninės kompetencijos, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, stengiasi ir puikiai atlieka mokytojų pateiktas užduotis. Mokytojos Rasita Nekrošienė ir Jurgita Žaliabarštytė.

 
 
Sausio mėnesį KK programos "Matematikos ir IT mozaika" nariai paruošė mėgstamiausių patiekalų (įvertindami to patiekalo kainą) receptų knygą. Pažadame, šią knygą pavartyti galėsite sugrįžę į mokyklą. 
Mokytojos Daiva ir Simona
 
  
Šiais metais Tolerancijos dieną minėjome kiek kitaip... tai vyko mažomis grupelėmis, bet labai išsamiai ir įdomiai. Mūsų mokyklos 5-9 klasių mokiniai vadovavosi šūkiu „Kiekvienas skirtingas. Kiekvienas reikalingas.“ Vyko daug diskusijų, kino filmo žiūrėjimas, o vėliau ir praktinė veikla. Šiais metais Tolerancijos dienos minėjimo simbolis – dėlionė. Mes šiai temai pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau suprastumėme, ką jaučiame, mokėtumėme įvardinti ir išmoktumėme jas sukontroliuoti. Piešdami save mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas, kodėl reikia gerbti save ir kitus.
    
Nuotolinis mokymas mūsų neįveikė, o suteikė naujų atspalvių, idėjų mūsų kūrybai. Galime pasidžiaugti 5-8 klasių mokinių, kurie lanko KK projekto užsiėmimus „Matematikos ir IT mozaika“, kūrybiniu darbu „Mano kambario planas“. Mokiniai matavo savo kambarį, perkėlė jo matmenis į brėžinį panaudodami mastelį. Vyresnieji atlikdami darbą išbandė ir naują programą MS Publisher.
Ačiū vaikams už jų įsitraukimą ir darbą.
Mokytojos Simona ir Daiva
 
 
„Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausyti netikėtų minties ir rimų viražų.


 
Vykdydami KK projekto veiklą „Matematikos ir IT mozaika“ 5-8 klasių mokiniai diskutavo kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose. Visi vieningai nusprendė, kad kartais gali padėti lengvai randama informacija, pavydžiai, taisyklės ir formulės, kurios turi savybę greitai užsimiršti ???? Kibome į darbus, mokiniai patobulino savo IT įgūdžius ir paruošė informacinius plakatus, kurie bus pakabinti matematikos kabinete. Tikime, tai bus puiki pagalba visiems besimokantiems!
Mokytojos Simona ir Daiva
 
 
 
 
 
Lapkričio mėnesį vykdydami KK projekto veiklą „Matematikos ir IT mozaika“ 5-8 klasių mokiniai įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus kurdami kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad vaikai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų, nežinomų (arba užmirštų) žodžių, tobulino savo įgūdžius dirbdami programomis MS WORD (5-6 klasės) ir MS EXCEL (7-8 klasės).
Mokytojos Daiva ir Simona
 
Kaip skaityti, kad nebūtų nuobodu? Turbūt geriausia įsikūnyti į grožinio teksto personažus ir pabandyti savaip išreikšti emocijas, nuotaiką, mintį. Toks skaitymo būdas patiko ir 2–4 klasių mokiniams, žaismingai skaičiusiems ir vaidinusiems Kęstučio Kasparavičiaus istoriją „Baidyklė“ KK projekto užsiėmime „Kalbos skrynią pravėrus“.


 
 
Kartais pabyra žodžiai, sakiniai, o juos surinkti į darnią visumą ne taip jau paprasta. KK projekto užsiėmimuose „Kalbos skrynią pravėrus“ smalsūs 2–4 klasių mokiniai šią užduotį sėkmingai įveikė. Išmoko ne tik visus žodžius surikiuoti į vietas, bet ir sukūrė rišlią intriguojančią istoriją.


  
 
Tęsiant projekto „MOKINIŲ UGDYMOSI PASIEKIMŲ GERINIMAS DIEGIANT KOKYBĖS KREPŠELĮ“ programos „STEBĖK, TYRINĖK, PAŽINK“ veiklą,7 klasės mokiniai tyrė šviesą optinio rinkinio pagalba. Stebėjo, kaip balta šviesa,sklisdama prizme, išsiskaido į spalvotą juostelę(spektrą); mokyklinio lazerio pagalba stebėjo šviesos lūžio reiškinį,naudojo spalvotus filtrus.
Mokytojos A. Orechovienė, J. Bubienė.

 

 

 

 

Tęsiant projekto „Mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas diegiant Kokybės krepšelį“ programa „Stebėk, tyrinėk, pažink“ veiklą, 6a, b klasių mokiniai atliko orientavimosi aplinkoje užduotį „Mano kelias į mokyklą“. Mokiniai prisiminė objektus, kurie yra pakeliui į mokyklą, piešė, žymėjo juos sutartiniais ženklais. Užduotis mokinius sudomino, nes lavino vaizduotę. Mokytojos A. Orechovienė, J.Bubienė

 

 

 

Apibendrindami spalio mėnesio KK projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika“ Ruklos Jono Stanislausko mokykloje – daugiafunkciniame centre surengėme vaikų piešinių parodą „SIMETRIJA PIEŠINIUOSE“.
Džiaugiamės vaikų įsitraukimu ir kūrybiškumu!
Mokytojos Simona Biliūnienė ir Daiva Šimaitienė

 

Prieš atostogas ir karantininius suvaržymus Ruklos J. Stanislausko mokyklos - daugiafunkcio centro mokiniai spėjo nukeliauti į Vilnių ir sudalyvauti labai rimtose ir pamokančiose edukacijose. Šeštadienį (spalio 17 d.), kai visi dar saldžiai miegojo, grupelė mūsų mokinių lakstė po tamsius Vilniaus katedros požemius ir, prisimindami istorijos pamokose įgytas žinias, atlikinėjo užduotis. Vėliau dalyvaudami edukacijoje kino teatre, žiūrėdami dokumentinį filmą "Koko" ir jį aptardami aiškinosi mokymosi visą gyvenimą būtinybę ir kokios galimos pasekmės, jei vaikai nuspręstų nebesimokyti. Ekskursijos pabaiga buvo įspūdingiausia - aplankyti Prezidento rūmai. Prezidentūroje patiko viskas nuo apsaugos patikros iki informacijos apie prezidentų darbo metodus, kitų šalių vadovų dovanas ar atskirų salių panaudojimą skirtingiems susitikimams. Ekskursija vykdyta iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto "Kokybės krepšelis" programos "Aš ir pasaulis" 2020-2021 m. m. Organizatorės: spec. pedagogė S. Paliukienė, psichologė I. Reipienė ir logopedė L. Kazlauskienė.

 

 

Jau skelbėme, kad nuo spalio 1 d. mokykloje startavo Kokybės krepšelio projektas. Visi galime pasidžiaugti, jog šio projekto veiklos įsibėgėja ir labai paįvairina vaikų ugdymą.

Spalio mėnesį vykusiuose projekto užsiėmimuose "Skaičiavimo ir IT mozaika", 5-8 klasių mokiniai ugdė savo kūrybiškumą pritaikydami turimas žinias apie simetriją. Mokydamiesi kitaip, mokiniai pajuto atradimo džiaugsmą stebėdami juos supančias mokyklos erdves, Ruklos miestelio aplinkas ir atrasdami simetriją kasdieniniuose dalykuose. Kaip simetriją pavyko pavaizduoti naudojant IT priemones, pamatysite nuotraukose.

 

 

 



Informacija atnaujinta: 2022-09-21 17:03:16